19.03.2012

Підвищення посадового окладу вихователю-методисту дошкільного закладу компенсуючого типу

Відповідь на запитання

ПІДВИЩЕННЯ ПОСАДОВОГО ОКЛАДУ ВИХОВАТЕЛЮ-МЕТОДИСТУ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ КОМПЕНСУЮЧОГО ТИПУ

 

Світлана МЕРЕНКОВА, провідний державний фінансовий інспектор Харківської об’єднаної державної фінансової інспекції

 

Чи здійснюється підвищення посадового окладу на 20 % вихователю-методисту в дитячому дошкільному закладі компенсуючого типу для дітей з малими та затихаючими формами туберкульозу?

(м. Харків)

 

Згідно зі ст. 12 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. № 2628-III до дошкільних навчальних закладів належать, зокрема, ясла-садки компенсуючого типу (спеціальні та санаторні) для дітей віком від двох до шести (семи) років, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку; тривалого лікування та реабілітації відповідно до їх особистих можливостей.

Санаторні дошкільні навчальні заклади функціонують для дітей з ранніми проявами туберкульозної інфекції, малими формами туберкульозу, хронічними неспецифічними захворюваннями органів дихання, серцево-судинної, ендокринної систем, хворобами органів травлення, психоневрологічними захворюваннями.

Відповідно до Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених наказом Міносвіти від 04.11.2010 р. № 1055 (далі — Типові штатні нормативи № 1055), посада вихователя-методиста запроваджується в дошкільних закладах з кількістю груп 4 і більше. У дошкільних навчальних закладах компенсуючого типу (санаторні, спеціальні) запроваджується додатково посада вихователя-методиста (п. 2 розд. IV Типових штатних нормативів № 1055):

— 0,5 штатної одиниці за наявності 4 — 7 груп в яслах-садках;

— 0,5 штатної одиниці за наявності 4 — 5 груп у дитячих садках;

— 1 штатна одиниця за наявності 8 груп в яслах-садках;

— 1 штатна одиниця за наявності 6 груп у дитячих садках.

У малокомплектних дошкільних закладах, де посаду вихователя-методиста не передбачено, створює методичний кабінет та здійснює керівництво методичною роботою завідувач закладу.

Повноваження вихователя-методиста визначено п. 5.4 Типового положення про методичний кабінет дошкільного навчального закладу, затвердженого наказом Міносвіти від 09.11.2010 р. № 1070.

Зокрема, вихователь-методист організовує роботу методичного кабінету дошкільного навчального закладу відповідно до завдань, відповідає за оснащення методичного кабінету, залучає до цієї роботи педагогічний колектив, батьківську громадськість, громадські та благодійні організації; організовує роботу з розроблення перспективних планів роботи дошкільного навчального закладу (на рік, квартал, місяць тощо); надає практичну допомогу педагогам у складанні планів освітньої роботи з дітьми, коригує їх, відстежує виконання; співпрацює з міськими (районними) методичними кабінетами (центрами), з обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти; спільно із завідувачем (директором) здійснює управління діяльністю дошкільного навчального закладу (у методичній частині), організовує роботу педагогічної ради, сприяє підготовці та проведенню засідань батьківських комітетів, опікунських рад тощо; організовує роботу творчих груп педагогів дошкільного закладу з метою аналізу перспективного педагогічного досвіду, розробки моделей планування та проведення освітнього процесу з різних видів діяльності, ліній розвитку, форм організації життєдіяльності дітей, методичних рекомендацій для вихователів і батьків, зразків наочно-дидактичного матеріалу та іншого навчально-методичного забезпечення; бере участь у роботі методичних об’єднань, конференцій, семінарів, клубів та інших заходах, організованих районним (міським, обласним) управлінням освіти, сам може бути керівником таких об’єднань, виступати перед районним (міським) методичним кабінетом (центром) з ініціативою щодо проведення методичних заходів чи організації дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільного закладу; налагоджує співпрацю із загальноосвітніми навчальними закладами на рівні дитячих і педагогічних колективів з метою забезпечення наступності між дошкільною та початковою ланками освіти; організовує наставництво молодих спеціалістів, надає допомогу студентам педагогічних вищих навчальних закладів у проходженні практики; систематично аналізує ефективність діяльності методичного кабінету, орієнтується на здобутки, виявлені труднощі, недоліки, пропозиції та побажання всіх суб’єктів освітнього процесу при визначенні перспектив діяльності; постійно вдосконалює та підвищує власний рівень педагогічної майстерності, науково-теоретичної, методичної підготовки.

Інструкцією про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженою наказом Міносвіти від 15.04.93 р. № 102 (далі — Інструкція № 102), передбачено підвищення посадових окладів керівних та педагогічних працівників за роботу в таких закладах (групах).

Згідно з абз. 2 п.п. «в» п. 28 і абз. 2 п. 29 Інструкції № 102 керівним, педагогічним працівникам та помічникам вихователів дитячих дошкільних закладів (груп) для дітей та підлітків, які:

— мають вади у фізичному чи розумовому розвитку;

потребують особливих умов виховання або тривалого лікування,

посадові оклади підвищуються на 20 %.

Оскільки вихователь-методист є педагогічним працівником, то на підставі абз. 2 п.п. «в» п. 28 Інструкції № 102 його посадовий оклад підвищується на 20 %.