15.12.2014

Інформаційна сторінка

Індекс інфляції у листопаді — 101,9 %

За повідомленням Держслужби статистики, індекс споживчих цін (індекс інфляції) у листопаді 2014 року порівняно з жовтнем становив 101,9 %.

 

Зміни до Бюджетного кодексу: чого чекати

Кабмін у Програмі діяльності Кабінету Міністрів України на 2015 — 2016 роки запропонував унести зміни до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ).

Так, головними напрямками змін до БКУ є бюджетна та фінансова самостійність місцевих бюджетів (децентралізація), закріплення за ними стабільних джерел доходів та розширення їх дохідної бази.

Серед пропонованих нововведень та змін зазначено такі:

— нова трансфертна політика для посилення відповідальності профільних міністерств за реалізацію державної політики у відповідних галузях;

— децентралізація видаткових повноважень та чіткий розподіл компетенцій, сформований за принципом субсидіарності. Таке нововведення дозволить стимулювати громади до об’єднання і тим самим ставати спроможними самостійно вирішувати проблеми своїх територій;

— формування та затвердження місцевих бюджетів до 25 грудня року, що передує плановому, незалежно від термінів прийняття державного бюджету. Таке нововведення дозволить уникнути неприємностей, з якими громади стикалися через несвоєчасне затвердження своїх бюджетів, викликане, у свою чергу, несвоєчасним формуванням держбюджету;

— надання права органам місцевого самоврядування самостійно вибирати установи (в органах Казначейства чи установах банків) з обслуговування коштів бюджету розвитку місцевих бюджетів та власних надходжень бюджетних установ.

Кабмін сподівається, що Парламент підтримає такі зміни до БКУ, та очікує на їх унесення у I кварталі 2015 року.

 

Зміни до Порядку відкриття та закриття рахунків

Мінфін наказом від 17.11.2014 р. № 1139 уніс зміни до Порядку відкриття та закриття рахунків у націо­нальній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 22.06.2012 р. № 758 (далі — Порядок № 758).

Завдяки унесеним змінам тепер у цьому Порядку окремо виділені вимоги до дій клієнтів у разі їх реорганізації.

Так, у разі реорганізації клієнта (приєднання, злиття, виділу, поділу, перетворення) зі зміною коду за ЄДРПОУ рахунки такого клієнта закриваються.

У разі реорганізації клієнта та/або зміни найменування без зміни коду за ЄДРПОУ рахунки не закриваються. При цьому протягом 10 днів після внесення змін надаються документи, передбачені пп. 3.1 — 3.3 розд. III Порядку № 758 (за винятком п.п. «а» п. 3.1 розд. III цього Порядку). Аналогічні зміни унесено до розд. V Порядку № 758, у якому визначено вимоги до відкриття небюджетних рахунків.

Крім того, викладено у новій редакції Договір про здійснення розрахунково-касового обслуговування (додаток 1 до Порядку № 758).

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім нової форми зазначеного Договору, яка набирає чинності з 01.01.2015 р.

 

Мінфін визнав: зарплати бюджетників не обов’язково переводити в державні банки

Мінфін визнав, що протокольне рішення Кабміну від 11.09.2014 р. № 76, яким державним органам та бюджетним організаціям доручено організувати укладання договорів на отримання співробітниками заробітної плати виключно у державних банках, не відповідає чинному законодавству і, відповідно, не є обов’язковим для виконання на місцях.

Так, відповідно до ст. 24 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.95 р. № 108/95-ВР виплата заробітної плати може проводитися через установи банків тільки за умови особистої письмової згоди працівника.

Також у постанові КМУ «Про удосконалення механізму виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та державної соціальної допомоги» від 22.04.2005 р. № 318 визначено, що виплата заробітної плати працівникам бюджетних установ здійснюється за їх письмовою згодою через уповноважені банки, які визначаються за результатами відкритого конкурсу.

На сьогодні згідно з даними Мінфіну за результатами проведених конкурсів право на обслуговування зарплатних рахунків і карток мають 69 українських банків, серед яких є і банки з державною формою власності.

З огляду на це Мінфін зазначив, що обслуговування осіб, які отримують заробітну плату в уповноваженому банку, може проводитися виключно на підставі договорів між працівником та уповноваженими банками.

Таке роз’яснення Мінфін надав у листі від 05.11.2014 р. № 31-14020-10-10/28162.