13.07.2015

Планування видатків на природоохоронні заходи

У зв’язку із змінами до Бюджетного кодексу України з 01.01.2015 р. екологічний податок зараховується до надходжень загального фонду місцевого бюджету і, відповідно, видатки на природоохоронні заходи повинні здійснюватись лише за КТКВК 200000 «Охорона навколишнього природного середовища та ядерна безпека».
Просимо надати роз’яснення щодо планування видатків на природоохоронні заходи за КТКВК 200000 «Охорона навколишнього природного середовища та ядерна безпека» в частині капітальних видатків (видатки розвитку) за загальним фондом міського бюджету. Наскільки ми розуміємо, за загальним фондом на природоохоронні заходи можна тільки здійснювати поточні видатки, а щодо капітальних видатків чіткої позиції немає.

Виходячи зі ст. 64, 66 та 69 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) з 2015 року екологічний податок зараховується до загального фонду місцевих бюджетів та не має цільового призначення.

Тому видатки на природоохоронні заходи повинні відображатися за кодами Тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, які входять до розділу 200000 «Охорона навколишнього природного середовища та ядерна безпека».

При цьому поточні видатки відображаються за загальним фондом, а капітальні — за бюджетом розвитку, оскільки відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 71 БКУ капітальні видатки належать до витрат бюджету розвитку.

Частиною 3 ст. 71 БКУ передбачено спрямування капітальних видатків на природоохоронні заходи.

Джерела формування бюджету розвитку визначено ч. 1 ст. 71 БКУ.

У разі недостатності надходжень до бюджету розвитку місцева рада може прийняти рішення про передачу коштів із загального фонду місцевого бюджету — відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 71 БКУ кошти, передані з іншої частини місцевого бюджету, є одним із джерел формування бюджету розвитку. Така передача відображається за ККФБ 602400 «Кошти, що передаються із загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду)».