18.01.2016

Який фінорган має обслуговувати ОТГ

Який фінансовий орган — районне чи обласне фінуправління має обслуговувати об’єднані територіальні громади?

Відповідно до п. 36 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) місцевий фінансовий орган — це установа, що відповідно до законодавства України здійснює функції із складання, виконання місцевих бюджетів, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов’язані з управлінням коштами місцевого бюджету.

Місцеві бюджети є самостійними ( п. 3 ч. 1 ст. 7 БКУ).

Отже, ані фінансове управління районної державної адміністрації, ані Департамент фінансів обласної державної адміністрації не можуть здійснювати обслуговування бюджету об’єднаної територіальної громади (далі — ОТГ).

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР виконавчими органами сільських, селищних, міських рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління чи інші створювані радами виконавчі органи.

Отже, у складі виконавчого органу ОТГ утворюється підрозділ, який і виконуватиме функції місцевого фінансового органу.

Якщо такий орган не створено згідно із законом, то виконання функцій місцевого фінансового органу забезпечує сільський, селищний, міський (міста районного значення) голова ( п. 36 ч. 1 ст. 2 БКУ).

Також відмітимо, що відповідно до ст. 115 БКУ до повноважень обласної державної адміністрації належить здійснення контролю за відповідністю бюджетному законодавству показників затверджених бюджетів, розпису бюджету, кошторисів бюджетних установ та інших документів, які використовуються у бюджетному процесі, щодо бюджетів ОТГ, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.