06.02.2017

Одержувач бюджетних коштів: які документи подати до Казначейства

Комунальне підприємство є одержувачем бюджетних коштів і отримує з місцевого бюджету фінансову підтримку за КЕКВ 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)». Які документи повинно надавати підприємство на початку року до органу Державної казначейської служби? Чи потрібно, крім плану використання бюджетних коштів, подавати кошторис та помісячний план використання бюд жетних коштів? Наскільки це обов’язково та якими нормативно-правовими документами це регламентовано? (Харківська обл.)

Давайте згадаємо, хто саме є одержувачем бюджетних коштів та що є підставою для їх отримання.

Так, одержувачем бюджетних коштів (далі — одержувач) є суб’єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.

Відповідно до п. 21 ч. 1 ст. 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI з усіх місцевих бюджетів можуть здійснюватися видатки на фінансування програм, які затверджені відповідною місцевою радою згідно із законом.

Відповідно до п. 22 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР до компетенції сільських, селищних та міських рад належить затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць та цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.

Отже, у випадку затвердження програми підтримки комунального підприємства в місцевому бюджеті можуть передбачатися кошти на її виконання. Такі кошти надаються підприємству за КЕКВ 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» та спрямовуються виключно на заходи, передбачені програмою.

Одержувач використовує бюджетні кошти на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі відповідного розпорядника бюджетних коштів.

Плани використання бюджетних коштів одержувачами затверджуються їх керівниками за погодженням з головними розпорядниками, через яких вони одержують бюджетні кошти. Форма плану використання бюджетних коштів затверджена наказом Мінфіну «Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету» від 28.01.2002 р. № 57.

З наведеного вище не важко здогадатись, який саме документ одержувач надає до відповідних органів Держказначейської служби для використання в подальшому виділених йому бюджетних коштів.

Таким документом є план використання бюджетних коштів, а надання його до Держказначейської служби передбачено п. 5.6 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну від 23.08.2012 р. № 938.

У свою чергу, кошториси, плани асигнувань загального фонду місцевих бюджетів, плани спеціального фонду місцевих бюджетів, плани надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів, зведення показників спеціального фонду кошторису подають відповідним органам Держказначейської служби розпорядники бюджетних коштів.

Кошти місцевих бюджетів, які передбачаються для одержувачів бюджетних коштів, повинні бути враховані в показниках зведеного кошторису та плану асигнувань відповідного розпорядника бюджетних коштів.

Майте на увазі, що у разі отримання бюджетних коштів одержувачем платежі здійснюються з рахунка, відкритого в установленому порядку в органах Держказначейської служби.