27.03.2017

Інформаційна сторінка

Мінфін виклав у новій редакції Порядок складання бюджетної звітності

Мінфін наказом від 07.02.2017 р. № 44 уніс зміни до свого наказу «Про затвердження Порядку складання фінансової, бюджетної та іншої звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів», від 24.01.2012 р. № 44.

Відповідно до цих змін тепер наказ називатиметься «Про затвердження Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування».

Тобто відповідно до цього наказу треба складати лише бюджетну звітність, яка за формою не зазнала суттєвих змін.

У її складі безпосередньо 8 форм звітів. Розкриття елементів бюджетної звітності здійснюється у Пояснювальній записці. Також елементи бюджетної звітності додатково розкриваються ще у 19 різноманітних формах.

Фінансову ж звітність слід складати відповідно до вимог іншого документа — НП(С)БО 101 «Подання фінансової звітності», затвердженого наказом Мінфіну від 28.12.2009 р. № 1541. Нагадаємо, що саме цим стандартом затверджено такі форми фінансової звітності, як:

— Баланс (форма № 1-дс);

— Звіт про фінансові результати (форма № 2-дс);

— Звіт про рух грошових коштів (форма № 3-дс);

— Звіт про власний капітал (форма № 4-дс).

Наказ № 44 розміщено на порталі для працівників бюджетної сфери БУХГАЛТЕР.com.ua (https://buhgalter.com.ua).

Мінсоцполітики про доплату до мінзарплати

У випадку, коли працівнику встановлені доплати за роботу у важких і шкідливих та особливо важких і особливо шкідливих умовах праці, які виплачуються за результатами атестації робочих місць, доплата за використання дезінфікуючих засобів, за роботу у нічний час, підвищена оплата за роботу у надурочний час, інші виплати, визначені в абз. 2 ст. 31 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.95 р. № 108/95-ВР, вони мають виплачуватись понад розмір мінімальної заробітної плати (3200 грн.).

Виплати, які не перелічені в ч. 2 ст. 31 цього Закону, мають враховуватись у мінімальну заробітну плату.

Тобто доплати за суміщення професій (посад) і виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, розширення зони обслуговування або збільшення обсягу робіт, ненормований робочий день; надбавки за класність, почесне звання, високі досягнення у праці, вислугу років; всі види премій, крім перелічених у ч. 2 ст. 31 зазначеного Закону; індексація тощо включаються до виплат, які мають враховуватись до заробітної плати при забезпеченні її мінімального розміру.

Про це Мінсоцполітики повідомило у листі від 02.02.2017 р. № 248/0/101-17/282.

Набуття повноважень сільських, селищних, міських голів

Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо набуття повноважень сільських, селищних, міських голів» від 09.02.2017 р. № 1850-VIII внесено зміни, зокрема, до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Так, перше речення ч. 1 ст. 42 цього Закону викладено в такій редакції:

«Повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації».

Раніше ця норма була такою: «повноваження сільського, селищного, міського голови починаються з моменту оголошення відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання».

Закон № 1850 набрав чинності 19.03.2017 р.

Патронат над дитиною

Кабмін постановою «Деякі питання здійснення патронату над дитиною» від 16.03.2017 р. № 148 затвердив:

Порядок створення та діяльності сім’ї патронатного вихователя, влаштування, перебування дитини в сім’ї патронатного вихователя (визначає механізм створення та організації діяльності сім’ї патронатного вихователя, влаштування, перебування дитини в такій сім’ї);

— Типовий договір про патронат над дитиною;

Порядок оплати послуг патронатного вихователя та виплати соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя (визначає механізм призначення і виплати за рахунок коштів державного бюджету соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя, оплати послуг із здійснення патронату над дитиною та здійснення видатків на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за патронатного вихователя на період 2017 — 2018 років).

Зазначимо, що патронат над дитиною — це тимчасовий догляд, виховання та реабілітація дитини в сім’ї патронатного вихователя на період подолання дитиною, її батьками або іншими законними представниками складних життєвих обставин.

Постановою рекомендовано органам місцевого самоврядування під час організації надання послуги з патронату над дитиною керуватися цією постановою.