09.07.2018

Інформаційна сторінка

Оклади держслужбовців з 01.07.2018 р.:
чи бути підвищенню?

Нагадаємо, що посадові оклади держслужбовців прив’язані до ПМПО, встановленого на 1 січня календарного року. При цьому згідно з абз. 4 та 5 п. 14 розд. XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VІІІ (далі — Закон про держслужбу) мінімальний розмір посадового окладу групи 9 у держорганах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення, складає:

з 1 січня 2018 року — 1,5 розміру ПМПО, встановленого на 1 січня календарного року;

з 1 липня 2018 року — 1,75 розміру ПМПО, встановленого на 1 січня календарного року.

Водночас у ч. 3 ст. 51 Закону про держслужбу зазначено, що схема посадових окладів на посадах держслужби визначається щорічно Кабміном при підготовці проекту закону про держбюджет на відповідний рік.

Для 2018 року таким нормативним документом є постанова КМУ «Питання оплати праці працівників державних органів» від 18.01.2017 р. № 15, з урахуванням змін, які були внесені з 1 січня 2018 року постановою КМУ від 25.01.2018 р. № 24 (далі — постанова № 24).

Завдяки постанові № 24 розміри посадових окладів для посад держслужби у 2018 році було підвищено. Так, мінімальний розмір посадового окладу з 01.01.2018 р. склав 2643 грн. (1762 грн. х 1,5), що повністю відповідає вищезазначеній нормі п. 14 Прикінцевих та перехідних положень Закону про держслужбу.

Але ж Закон про держслужбу протягом 2018 року обіцяє 2 підняття окладів для держслужбовців: з 01.01.2018 р. та з 01.07.2018 р. І якщо про підвищення з 01.01.2018 р. говоримо як про доконаний факт, то як бути із обіцяним підвищенням окладів з 01.07.2018 р. (до рівня 3083,50 грн. (1762 х 1,75)? Чи відбудеться воно взагалі?

За усними роз’ясненнями фахівців Мінсоцполітики, на таке підвищення взагалі не варто розраховувати. Обґрунтовують вони це тим, що, по-перше, норми постанови № 24 передбачають підвищення окладів лише з 01.01.2018 р. По-друге, п. 6 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» передбачено, що п. 14 Прикінцевих та перехідних положень Закону про держслужбу застосовується в порядку та розмірах, встановлених КМУ з урахуванням наявних фінансових ресурсів. Отже, виявляється поки що фінансових ресурсів для цього у держави немає.

ДКСУ щодо роботи в АС «Є-ЗВІТНІСТЬ»

На численні звернення, що надходять на «гарячу» телефонну лінію ДКСУ з питання доступу до автоматизованої системи подання електронної звітності клієнтами ДКСУ (далі — АС «Є-Звітність»), казначеї на своєму офіційному сайті (http://www.treasury.gov.ua) повідомили про таке.

З метою підключення до АС «Є-Звітність» клієнтом Казначейства на кожну посадову особу надавалася до органу Казначейства за місцем обслуговування Заявка про надання доступу до системи подання електронної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів і державними цільовими фондами АС «Є-Звітність».

Одним із обов’язкових до заповнення в Заявці полів є «Серійний номер сертифіката електронного цифрового підпису», в якому необхідно було зазначити саме серійний номер сертифіката електронного цифрового підпису, отриманий в одному із Акредитованих центрів сертифікації ключів. Натомість окремі клієнти Казначейства в зазначеному полі Заявки вказали серійний номер сертифіката шифрування, що унеможливило доступ до АС «Є-Звітність».

Для виправлення ситуації Казначейство просить своїх клієнтів, у яких наявна проблема доступу до АС «Є-Звітність», терміново перевірити правильність заповнення в Заявці поля «Серійний номер сертифіката електронного цифрового підпису». У випадку допущення помилки необхідно звернутись до органу Казначейства за місцем обслуговування для уточнення серійного номера сертифіката електронного цифрового підпису у Заявці.

Орендна плата — 1 грн. Як індексувати?

Фонд держмайна у листі від 12.04.2018 р. № 10-16-7329 роз’яснив, як індексувати орендну плату, якщо її розмір за договором оренди становить 1 грн. на рік.

Так, Методикою розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786 (далі — Методика), визначено перелік потенційних орендарів, яким передбачена річна орендна плата в розмірі 1 грн. за договорами оренди держмайна, зокрема укладеними бюджетними організаціями, які утримуються за рахунок держбюджету. Індексація річної орендної плати для таких орендарів проводиться один раз на рік на підставі річних індексів інфляції у строки, визначені договором оренди.

Якщо розмір орендної плати за договором оренди становить 1 грн. на рік, то це означає, що орендар зобов’язаний сплатити 1 грн. саме за рік користування майном.

Таким чином, залежно від строків внесення орендної плати, обумовлених договором оренди, для проведення індексації орендної плати відповідно до вимог абз. 5 п. 10 Методики розраховується річний індекс інфляції за рік фактичного користування майном.

Так, якщо договір укладено з 03.03.2017 р., то орендар за період з 03.03.2017 р. по 02.03.2018 р. сплачує 1 грн. орендної плати. У подальшому нараховується орендна плата за період користування (з 03.03.2018 р. по 02.03.2019 р.) в розмірі 1 грн. з урахуванням індексів інфляції за період з 03.03.2018 р. по 02.03.2019 р.