10.09.2018

Підвищення окладів педпрацівників ІРЦ

Чи підвищуються посадові оклади педпрацівників інклюзивно-ресурсних центрів на 25 % згідно з п. 29 Інструкції про порядок обчислення зарплати працівників освіти?

Підпунктом 2 п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 р. № 2145 (далі — Закон про освіту) ст. 48 Закону України «Про загальну середню освіту» доповнено п. 31, згідно з яким до 1 вересня 2018 року облдержадміністрації, органи місцевого самоврядування зобов’язано забезпечити створення районних, міських (районних у містах) інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) шляхом реорганізації існуючої мережі психолого-медико-педагогічних консультацій. Кабміну протягом трьох місяців з дня набрання чинності Закону про освіту доручено затвердити Положення про ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсний центр.

Таке Положення затверджено постановою КМУ від 12.07.2017 р. № 545 (далі — Положення № 545), до якого внесено зміни постановою КМУ від 22.08.2018 р. № 617.

Згідно з п.п. 2 п. 8 Положення № 545 одним з завдань ІРЦ є надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (профтехнічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги.

У свою чергу, п 47 Положення № 545 встановлено, що на педпрацівників ІРЦ поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педпрацівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.

Згідно з п. 49 Положення № 545 для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг в ІРЦ вводяться такі посади: вчитель-логопед — залежно від кількості дітей з порушеннями мовлення, зокрема з тяжкими, з фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення; вчитель-дефектолог — залежно від кількості дітей з порушеннями слуху/зору, інтелектуального розвитку; практичний психолог — залежно від кількості дітей, які мають порушення емоційно-вольової сфери/пізнавальних процесів; вчитель-реабілітолог — з розрахунку одна штатна одиниця на 12 — 15 дітей, які мають порушення опорно-рухового апарату.

Відповідно до п. 29 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.93 р. № 102, посадові оклади (ставки зарплати) керівним працівникам, діяльність яких безпосередньо пов’язана з навчально-виховним процесом, педпрацівникам загальноосвітніх навчальних закладів (або за наявності в них груп) для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, підвищуються на 25 %.

Підпунктом 12 п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону про освіту передбачено, що після набрання чинності цим Законом розмір зарплати педагогічних і науково-педагогічних працівників не може зменшитися, якщо ці працівники продовжують обіймати відповідні посади, виконувати відповідні обов’язки та зберігають відповідну кваліфікаційну категорію.

Отже, є підстави для встановлення підвищених на 25 % розмірів ставок зарплати педпрацівників ІРЦ, на яких поширюються умови оплати праці, встановлені законодавством для педпрацівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.