21.10.2019
З метою зменшення податкового навантаження на фонд оплати праці платників у Верховній Раді зареєстровано проєкти Законів України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування військового збору» (законопроєкт № 2252) та «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо скасування військового збору» (законопроєкт № 2253).
Проєктом Закону № 2252 передбачено внесення змін до Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі — ПКУ) щодо виключення п. 161 підрозд. 10 «Інші перехідні положення» розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, в якому зазначені основні елементи збору: платники збору, об’єкт оподаткування збором, ставка збору, порядок нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету тощо.
У результаті прийняття та реалізації норм законопроєкту буде досягнуто таких результатів:
• зменшиться навантаження на фонд оплати праці платників збору;
• зменшиться частка заробітних плат, що видаються «в конвертах»;
• збільшиться сума надходжень податків на доходи фізичних осіб.
Проєктом Закону № 2253 передбачено внесення змін до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) щодо виключення військового збору з доходів загального фонду Державного бюджету України (з ч. 2 ст. 29 БКУ).
У разі ухвалення законопроєктів № 2252 та № 2253 зміни наберуть чинності з 1 січня 2020 року.
Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 р. № 114-ІХ (далі — Закон).
Які нововведення передбачено в новій редакції Закону:
• закупівлі від 50 тис. грн. треба буде проводити через електронну систему ProZorro, але за спрощеною процедурою;
• передбачено нові інструменти для підвищення ефективності закупівель, зокрема електронні каталоги ProZorro Market;
• замовники зможуть оцінювати пропозиції учасників за вартістю життєвого циклу та іншими неціновими критеріями;
• передбачено інструмент для боротьби з демпінгом — система вказуватиме на аномально низьку ціну, і постачальник повинен її обґрунтувати для укладення договору із замовником;
• упровадження диференційованої плати за подання скарги до Антимонопольного комітету України;
• передбачено повернення плати у разі задоволення скарги постачальника. За невиконання рішення Антимонопольного комітету України передбачена відповідальність керівника замовника та штраф;
• запровадження персональної відповідальності уповноважених осіб та керівника замовника за порушення законодавства.
Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців після публікації.
Уже у наступному номері журналу ми почнемо розповідати про ці нововведення.
Якщо працівник поряд із своєю основною роботою почав виконувати роботу за внутрішнім сумісництвом у тій самій установі, то під час відображення у формі № 1ДФ доходів, виплачених фізособі за основним місцем роботи та за сумісництвом, графу 6 не заповнюють.
Такий висновок випливає з п. 3.7 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.2015 р. № 4.
Адже він передбачає, що графу 6 заповнюють тільки на тих фізосіб, які приймались на роботу у звітному періоді.
Водночас при внутрішньому сумісництві зміни місця роботи не відбувається (див. лист ДФСУ від 24.07.2019 р. № 668/2/99-99-13-02-03-13).
Якщо у роботодавця протягом звітного кварталу змінювалася кількість працівників, то інформацію про прийняття і звільнення працівників у формі № 1ДФ слід фіксувати так:
• графу 6 заповнювати тільки на тих фізосіб, яких приймали на роботу у звітному періоді;
• графу 7 — тільки на тих фізосіб, яких звільнили у звітному періоді за місцем роботи, на якому вони отримували дохід у вигляді зарплати, або звільнені до початку звітного періоду, але отримували доходи у звітному періоді.
Для тих працівників, які не змінювали місця роботи у звітному періоді, графи 6 та 7 не заповнюють. У свою чергу, у графі «Працювало за трудовими договорами (контрактами)» потрібно зазначати кількість найманих працівників. Якщо протягом звітного періоду кількість працівників змінювалась у зв’язку із прийняттям та звільненням з місця роботи, то в графі «Працювало за трудовими договорами» слід зазначати максимальну кількість працівників, які фактично працювали за трудовими договорами протягом звітного кварталу.
За інформацією ДФС у Дніпропетровській області (dp.sfs.gov.ua).