06.12.2021

Бюджет ТГ → бюджет району: чи можна надати субвенцію?

Чи можна з бюджету ТГ надати міжбюджетні трансферти до бюджету району?

Так, це можливо. Але про все по черзі.

Реформа адміністративно-територіального устрою України, а саме об’єднання ТГ, внесла свої корективи в діяльність районних рад, їх доходи і видатки.

До 2021 року райони ще утримували деякі заклади освіти, культури тощо. І сільські, селищні, міські ради передавали до районів кошти у вигляді міжбюджетних трансфертів на фінансування таких закладів в частині обслуговування населення відповідних ТГ.

Але з 2021 року ситуація дещо змінилась.

Так, районні ради мали здійснити передачу зі спільної власності ТГ сіл, селищ, міст у власність сільських, селищних, міських ТГ установ та закладів, розташованих на їх території, відповідно до розмежування видатків, передбаченого БКУ. Про це чітко визначено у п. 39 розд. VI цього Кодексу.

З 1 січня 2021 року видатки на функціонування зазначених установ і закладів плануються та здійснюються з бюджетів ТГ.

То які ж тепер видатки можуть здійснювати районні ради? А лише ті, що передбачено ст. 91 БКУ для всіх місцевих бюджетів.

Роз’яснення щодо діяльності районних рад, їх фінансування та передачі міжбюджетних трансфертів надав Мінфін у листі від 01.06.2021 № 05110-14-6/17134.

Оскільки районні ради представляють спільні інтереси ТГ, Мінфін пропонує розглянути можливість участі ТГ у фінансовому забезпеченні районних рад. Така участь може проводитись з урахуванням чисельності населення кожної ТГ та повноважень районних рад.

Мінфіном пропонується передавати кошти у вигляді міжбюджетних трансфертів для реалізації спільних соціальних, інфраструктурних, економічних та інших проєктів.

Таким чином, у міському, селищному, сільському бюджеті може передбачатися субвенція районному бюджету.

Таку субвенцію слід відображати за відповідними КПКВК 9700 «Субвенції з місцевого бюджету іншим місцевим бюджетам на здійснення програм та заходів за рахунок коштів місцевих бюджетів» та КЕКВ 2620 «Поточні трансферти органам державного управління інших рівнів» — для поточних видатків і КЕКВ 3220 «Капітальні трансферти органам державного управління інших рівнів» — для капітальних видатків.

Умови надання субвенцій мають бути визначені відповідним договором сторін. Цього вимагає ст. 101 БКУ.

Якщо такі кошти будуть передані для подальшого утримання установи чи закладу району, то це не вважатиметься фінансуванням з двох бюджетів. Оскільки в такому разі кошти на утримання закладу (установи) у вигляді трансферту будуть передані районному бюджету, а його фінансування здійснюватиметься однаково лише з одного бюджету — районного.

Рішенням сесії районної ради кошти будуть передбачені відповідному головному розпоряднику коштів районного бюджету.