18.07.2022

Передача-отримання майна: як показати в обліку?

Управління освіти передає приміщення на баланс закладу дошкільної освіти (далі — ЗДО). Передачу майна оформлено Актом приймання-передачі ОЗ. Допоможіть розібратися з такими запитаннями: 1) чи потрібно ЗДО подавати Довідку про надходження в натуральній формі до органу Казначейства; 2) чи потрібно складати Акт введення в експлуатацію ОЗ; 3) як показати в обліку зарахування такого приміщення на баланс?

На яких умовах?

Насамперед варто пояснити юридичний бік таких операцій.

Вочевидь, управління освіти та ЗДО є бюджетними установами, які утворені одним суб’єктом управління комунальним майном і мають у своєму розпорядженні комунальне майно. При цьому суб’єктом управління майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад (далі — ТГ), є ОМС.

А отже, передачу такого майна здійснюють за рішенням засновника як органа управління, якому надано право розпоряджатися майном комунальної власності відповідної ТГ (ч. 2 ст. 327 ЦКУ). При цьому документом, який підтверджує виникнення відповідного права, є рішення сільської, селищної, міської, районної в місті (у разі її створення), районної, обласної ради про закріплення на праві оперативного управління (господарського відання) нерухомого майна, що перебуває в комунальній власності.