26.05.2025

Заміна кліше печатки: як відобразити в обліку?

Бюджетна установа має печатку та штамп, які обліковує на субрахунку 1113. У зв’язку зі зміною назви установи виникла необхідність змінити на них кліше. Як правильно класифікувати таку операцію? Чи потрібно в такому разі списувати з балансу печатку та штамп?

Заміна кліше: як класифікувати операцію?

Призначення печаток та штампів для бюджетних установ цілком зрозуміле.

Печатка — це спеціальний предмет (пристрій) з нарізними знаками для відтисків (відбитків) їх на сургучі, воску, папері тощо з метою надання документові достовірності, автентичності та юридичної сили.

Штамп — це спеціальна форма-кліше, різновид печатки, переважно у вигляді прямокутника. Застосовується для отримання відбитків на папері та містить на поверхні рельєфне або заглиблене дзеркальне відображення тексту з назвою бюджетної установи, із зазначенням юридичної адреси та інших даних.

Такі інструменти для нанесення відтисків можуть бути автоматичними та ручними. Вони складаються з кількох частин (компонентів):