15.09.2025

Поліпшуємо комп’ютерну техніку: документальне оформлення + бухоблік

Бюджетна установа планує відремонтувати системний блок власними силами, а саме замінити материнську плату та процесор, а також додати оперативну пам’ять. Як правильно документально оформити таку операцію? Як показати в бухобліку?

Як класифікувати операцію: ремонт чи поліпшення?

Будь-яка техніка (у т. ч. комп’ютерна) потребує періодичного обслуговування та ремонту. Здійснюють такі операції, зокрема, з метою налагодження, усунення дефектів, заміни несправних запчастин та комплектуючих на нові, а також для збільшення потужності (продуктивності) комп’ютера.

Тож залежно від мети виконання такі роботи можуть бути класифіковані як звичайний ремонт чи як поліпшення.

Так, якщо роботи пов’язані лише із заміною несправних запчастин та комплектуючих на нові, тоді установа має справу з ремонтом. Якщо ж заміна комплектуючих спрямована на підвищення техніко-економічних можливостей такої техніки, у такому разі йдеться про її поліпшення (модернізацію).

У випадку нашого читача планується заміна материнської плати та процесора, які є основними складовими системного блоку. Крім того, буде додано оперативну пам’ять, що однозначно збільшить потужність такого комп’ютера.

З огляду на це, установа 100-відсотково має справу з поліпшенням (модернізацією), адже після виконання зазначених робіт підвищаться експлуатаційні можливості системного блока. Тож далі розглянемо порядок документального оформлення та відображення в бухобліку господарських операцій з урахуванням характеру робіт.

Який порядок документального оформлення?

Наведемо основні правила документального оформлення операцій із поліпшення (модернізації) комп’ютерної техніки.