12.04.2010

Про надання роз'яснень щодо окремих питань ведення Реєстру отриманих та виданих податкових накладних

Лист від 12.03.2010 р. № 5119/7/16-1617

ЗАПОВНЕННЯ РЕЄСТРУ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ —

деякі подробиці від ДПАУ

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 12.03.10 р. № 5119/7/16-1617

«Про надання роз'яснень щодо окремих питань ведення Реєстру отриманих та виданих податкових накладних»

 

У

листі, що коментується, ДПАУ роз'яснила окремі питання ведення Реєстру отриманих та виданих податкових накладних (про оновлену форму, що застосовується з 01.01.10 р., ми докладно розповідали в темі тижня «Новий Реєстр податкових накладних» // «БТ», 2010, № 1-2, с. 53).

Слід зауважити, що більшість розглянутих у

листі ситуацій у діяльності пересічних платників ПДВ трапляються нечасто. При цьому те, як заповнювати оновлену форму Реєстру виходячи з його форми, а також Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затвердженого наказом ДПАУ від 30.06.05 р. № 244, здогадатися не завжди просто.

Для того щоб зручніше було користуватися наданими роз'ясненнями, ми навели їх у табличній формі у

Шпаргалці бухгалтера цього номера (див. с. 23).

Хоча ці роз'яснення не мають статусу узагальнюючого податкового роз'яснення (не затверджені наказом ДПАУ), їх слід ураховувати, адже, як зазначено в останньому абзаці

листа, що коментується, усі інші роз'яснення можуть застосовуватися тільки в частині, що не суперечить цьому роз'ясненню.

Крім того, регіональним податковим органам приписано забезпечити їх застосування при проведенні контрольно-перевірочної роботи та винесенні рішень у процесі апеляційних узгоджень. Тому їх ігнорування може розцінюватися податківцями як порушення порядку ведення податкового обліку з усіма штрафонебезпечними наслідками, що звідси випливають.