01.03.2010

Як обліковувати електронний цифровий підпис

Відповідь на запитання

Як обліковувати електронний цифровий підпис

 

Підприємство придбало посилений сертифікат відкритого ключа електронного цифрового підпису, у акредитованому центрі сертифікації ключів для подання звітності в електронному вигляді. Як відобразити в обліку здійснення такої операції?

(м. Харків)

 

Звітність в електронному вигляді подається лише за умови накладення на такий звітний документ електронного цифрового підпису (далі — ЕЦП).

ЕЦП накладається за допомогою особистого ключа і перевіряється за допомогою відкритого ключа. Документом, що підтверджує чинність і належність відкритого ключа підписувача є сертифікат відкритого ключа, який видається акредитованим центром сертифікації ключів. Перелік таких центрів можна дізнатися на сайті ДПАУ (http://www.sta.gov.ua).

Послуга акредитованого центру з надання ЕЦП є платною, про що вказано в договорі і неодноразово зазначали податківці (листи від 24.04.2008 р. № 198/4/28-0510 та від 07.10.2008 р. № 20410/7/28-0517).

У бухгалтерському обліку отриманий сертифікат ключа для накладання ЕЦП не можна віднести до основних засобів і нематеріальних активів, бо він не визнається активом (П(С)БО 7 «Основні засоби» та П(С)БО 8 «Нематеріальні активи»). Тому витрати на сертифікацію ключів визнають витратами звітного періоду та відображають у складі адміністративних витрат (Дт 92 — Кт 631, 371).

У податковому обліку послуги з надання ЕЦП відносяться до валових витрат відповідно до п.п. 5.2.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР. Оскільки фактично підприємство при придбанні сертифіката ключа для накладання ЕЦП сплачує за сертифікат ключа, не як за придбання об’єкта, а як за послуги з надання ЕЦП. Про що, зокрема, вказується в договорі з акредитованим центром сертифікації ключів про надання послуг ЕЦП.

 

Сергій ДЕЦЮРА