28.03.2011

Нумерація податкових накладних у Реєстрі

Відповідь на запитання

Нумерація податкових накладних у Реєстрі

 

Чи необхідно починати нумерацію податкових накладних у Реєстрі отриманих і виданих податкових накладних з першого номера кожного звітного податкового періоду (щомісяця, щокварталу), чи наростаючим підсумком із початку року?

 

Відповідно до

п. 3 Порядку заповнення податкової накладної , затвердженого наказом ДПАУ від 21.12.10 р. № 969 (далі — Порядок № 969), номер податкової накладної присвоюється відповідно до її номера в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних.

При складанні податкової накладної філією чи структурним підрозділом платника податку порядковий номер податкової накладної встановлюється з урахуванням присвоєного числового номера і визначається числовим значенням через дріб. У чисельнику порядкового номера податкової накладної проставляється порядковий номер, а в знаменнику — числовий номер філії чи структурного підрозділу.

Платники податку на додану вартість складають окремі податкові накладні за видами діяльності, що передбачають спеціальний режим оподаткування, та зазначають у порядковому номері накладної після дробу перед номером філії чи структурного підрозділу код відповідної діяльності, визначений

п. 3 Порядку № 969.

Відповідно до

п. 9.1 та п. 9.3 Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом ДПАУ від 24.12.10 р. № 1002, у графі 1 записується порядковий номер податкової накладної (порядковий номер податкової накладної відповідає порядковому номеру запису в Реєстрі), розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної та у графі 3 вказується порядковий номер податкової накладної, що відповідає номеру з графи 1, номер розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної.

Тобто платник податку повинен при виписуванні податкової накладної присвоїти їй номер відповідно до порядкового номера запису в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних, при цьому

нумерація записів у Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних здійснюється зручним для платника податку способом або з першого номера кожного звітного податкового періоду (помісячно, щоквартально), або наростаючим підсумком з початку року*.

* Раніше податківці наполягали на тому, що нумерацію записів у Реєстрі потрібно починати щомісяця з одиниці // «БТ», 2011, № 5, с. 62. Сьогоднішню консультацію податківців, на наш погляд, потрібно сприймати як своєрідну індульгенцію (звільнення від можливих штрафів) для тих платників ПДВ, які на початку цього року, як і раніше, почали вести наскрізну нумерацію податкових накладних з початку року.

 

За матеріалами Єдиної бази податкових знань, розміщеної на офіційному сайті ДПАУ: www.sta.gov.ua