11.02.2013

Новий Порядок обліку покупців, що отримали гарантійну заміну товарів

Наказ від 03.12.2012 р. № 1263

Новий Порядок обліку покупців, що отримали гарантійну заміну товарів

 

На виконання п.п. 140.1.4 Податкового кодексу України затверджено новий Порядок обліку покупців, що отримали гарантійну заміну товарів або послуги з гарантійного ремонту (обслуговування), який використовується при визначенні витрат платника податку, пов’язаних з виконанням гарантійних зобов’язань щодо проданих товарів, вартість яких не компенсується за рахунок покупців.

У порівнянні з документом-попередником, затвердженим наказом ДПСУ від 28.02.11 р. № 112 (див. «БТ», 2011, № 14, с. 13):

— уточнено, що продавець зобов’язаний вести окремий облік покупців також у разі виконання гарантійних зобов’язань через третіх осіб (центри сервісного обслуговування). У такому випадку підставою для обліку покупців є паперові звіти, отримані від центрів сервісного обслуговування протягом першого календарного місяця після звітного кварталу або за домовленістю сторін у будь-який період протягом звітного кварталу;

— передбачена можливість ведення Книги обліку покупців в електронному вигляді. При цьому необхідно щоквартально роздруковувати листи Книги, шнурувати їх, нумерувати і скріплювати печаткою та підписом;

— передбачена можливість внесення записів у Книгу за всіма проведеними операціями протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу (раніше — не пізніше дати отримання покупцем замінених товарів або послуг з гарантійного ремонту/обслуговування).

Як і раніше, Книгу слід зберігати 3 роки за умови завершення перевірки органами ДПС з питань дотримання податкового законодавства.

(Наказ МФУ від 03.12.12 р. № 1263, чинний з 08.01.13 р.).