02.02.2015

«Гарячі» роз’яснення із ЗІР ДФСУ Про нові правила заповнення ПН і повідомлення ДФСУ про прийом на роботу

Запитання

Суть відповіді податківців/наша позиція

Заповнюємо ПН (категорія 101.19 ЗІР ДФСУ)

Як починаючи з 01.01.15 р. заповнюються гр. 5.1, гр. 5.2 і гр. 6 ПН при постачанні послуг, у тому числі в разі часткового постачання послуг або оплати частини вартості послуги?

Контролери запропонували:

1. У колонці 5 ПН вказувати

• у гр. 5.1 і гр. 5.2 одиниці виміру (умовне позначення та код) за КСПОВО — якщо вартість послуги визначається із застосуванням одиниць обліку;

• у гр. 5.1 писати «послуга», а гр. 5.2 взагалі не заповнювати — якщо послуга, що надається, не має одиниці обліку.

2. Графу 6 заповнювати за «старими» правилами, тобто писати:

• «1» — у разі складання ПН на повне постачання послуги або на повну суму передоплати;

• відповідну частку наданої (оплаченої) послуги у вигляді десяткового дробу — у разі складання ПН на часткове постачання послуги або на суму передоплати частини вартості послуги.

3. У гр. 7 ПН вказувати ціну постачання одиниці товару/послуги без врахування ПДВ у гривнах з копійками

Підхід контролерів досить цікавий. Звичайно, їх зрозуміти можна — розлучатися з такою зручною одиницею виміру, як «послуга», ой як не хочеться. Проте, якщо дотримуватись «сухих» норм Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом МФУ від 22.09.14 р. № 957 (далі — Порядок № 957), таке вирішення проблеми є неприйнятним, адже:

• п. 15 вказаного документа містить чітку вимогу — заповнювати колонку 5 ПН виключно за КСПОВО;

• а у КСПОВО такого позначення, як «послуга», немає.

Тому надані роз’яснення податківців можна розглядати як ні на чому не засновані рекомендації.

У цій ситуації кращим варіантом було б використовувати таку універсальну одиницю виміру, як «грн.» (про що ми говорили у «БТ», 2015, № 3, с. 15). Тоді порушення порядку заповнення ПН вдалось уникнути, а отже, і ризику для покупця втратити ПК.

Якщо ж ви все ж таки вирішили дотимуватись роз’яснень податківців, то:

• вносити будь-які коректування до складених раніше ПН не потрібно (адже фактично ви нічого не порушили);

• можна використовувати одиницю виміру «послуга» при заповненні наступних ПН.

Однак попереджаємо: при реєстрації таких ПН у ЄРПН у вас можуть виникнути проблеми. Адже система звірятиме умовні позначення, вказані у ПН, з КСПОВО. І якщо вона їх не знайде — може відмовити у прийнятті документа. Тому можливо варто трохи почекати, поки це питання буде врегульовано повністю і ви зможете, не заповнюючи кол. 5.2, реєструвати такі ПН в ЄРПН

Приймаємо на роботу працівників (категорія 301.11 ЗІР ДФСУ)

Чи потрібно повідомляти та яким чином органи виконавчої влади про прийняття працівників на роботу та укладення трудових договорів з 01.01.15 р.? Чи застосовуватиметься відповідальність роботодавця, який допустив працівника до роботи без повідомлення органу виконавчої влади про прийняття його на роботу?

Податківці пообіцяли відповісти на це запитання, як тільки Кабмін розробить і затвердить відповідний порядок повідомлення роботодавцями органів ДФСУ про прийняття нових працівників

Цілком очікувана позиція контролерів.

Адже якщо немає порядку від Кабміну — не може бути й роз’яснень.

Однак не слід забувати, що одночасно з набуттям чинності змінами до ст. 24 КЗпП, запрацювали й нові фінсанкції для юросіб і ФОП за порушення законодавства про працю.

Вважаємо, що до появи цього порядку санкції застосовуватися не можуть.

Водночас, тим хто не хоче обговорювати це питання з контролюючими органами, можна порадити, не чекаючи на Кабмінівський порядок, діяти вже сьогодні. Для цього можна скласти лист довільної форми, в якому повідомити податкову про те, що збираєтеся прийняти на роботу нового працівника. А ось додавати до нього ще якісь документи чи ні, краще уточнити у своїй ДПІ.

Детальніше з цього питання та не лише читайте на с. 42 цього номера