06.07.2015

Губить людей не пиво... Податківці про ліцензування і маркування пива

Лист ДФСУ від 19.06.15 р. № 22173/7/99-99-21-02-17

З 01.07.15 р. пиво стало алкогольним напоєм. Чим це обернеться для торговців пивом, ви могли довідатися у «БТ», 2015, № 23, с. 16.

Податківці також доклали рук до роз’яснень за темою «пиво = алкоголь». У листі, що коментується, слід звернути увагу на два важливі моменти.

«Пивна» ліцензія. З 01.07.15 р. діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/або роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв, підлягає ліцензуванню за загальними алкогольними правилами. У зв’язку з цим виникають два моменти:

• по-перше, за наявності загальної алкогольної ліцензії отримувати окрему пивну ліцензію не потрібно;

• по-друге, якщо отримали ліцензії виключно для реалізації пива, то на лицьовому боці бланка ліцензії орган, що видає ліцензію, повинен вказати вид алкогольного напою — написати слово «пиво». Адже для торгівлі всіма алкогольними напоями є обмеження за площею — не менше 20 кв. м. А для торгівлі пивом це обмеження не діє.

Без акцизних марок. Маркуванню підлягають усі алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 % об’ємних одиниць ( п. 226.6 ПКУ). Відповідно, для маркування пива міцністю понад 8,5 % об’ємних одиниць застосовуються акцизні марки АВ ВП та АІ ВП. Залишки пива за кодами товарної позиції 2203 за УКТ ЗЕД, які вироблені до 01.07.15 р., не потрібно маркувати та можна вільно продавати з урахуванням строку придатності.

А чи можна продати залишки пива, вироблені/придбані до 01.07.15 р., без ліцензії? Про це фіскали умовчали. Однак, найімовірніше, вони заперечуватимуть проти такого поділу: з 01.07.15 р. ліцензії для всіх!