13.07.2015

Номер телефону в податковій накладній

Підприємство має декілька телефонних номерів. Постачальники до податкових накладних (ПН) вписують той номер телефону, який виберуть самі. Чи будуть помилкою такі дії контрагентів?

Відразу зауважимо: помилки в діях ваших контрагентів немає. Щоб вас ще більше заспокоїти, нагадаємо, які помилки в ПН можуть вам нашкодити.

Це так звані істотні помилки. Але до них належать лише ті, які порушують вимоги п. 201.1 ПКУ і Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом МФУ від 22.09.14 р. № 957. Тобто:

• відсутність у ПН хоча б одного обов’язкового реквізиту або неправильне їх заповнення;

• невідповідність показників ПН умовам постачання (ціна, номенклатура, кількість товару тощо).

Такі неточності роблять ПН недійсною та позбавляють права покупця сформувати податковий кредит за такою «помилковою» ПН. Реквізит «Номер телефону» ні до перших, ні до других не належить.

Такого роду помилки, найімовірніше, потрапляють до розряду незначних, оскільки вони:

• стосуються заповнення необов’язкових реквізитів ПН;

• є незначними похибками у ПН, які не можна віднести до істотних.

Зауважте, такі помилки на дійсність ПН не впливають. Це підтверджують і самі податківці (категорія 101.19 ЗІР ДФСУ). Головне — правильно заповнити всі обов’язкові реквізити ПН і дані про товари/послуги, що поставляються.

Тому вибір одного з діючих номерів телефонів вашого контрагента не є помилкою.

Що стосується їх кількості, то у ПН передбачено місце для запису лише одного номера телефону як постачальника, так і покупця. Якщо покупець/продавець має більше телефонних номерів, вказувати їх десь додатково не потрібно. Більше того, зовсім не важливо, який з діючих номерів свого контрагента ви виберете. Просто бажано, щоб він був зазначений без помилок.