28.11.2016

Правила уточнення податку на нерухомість

Скільки декларацій з податку на нерухомість необхідно подавати юрособі у разі одночасного уточнення податкового зобов’язання як по житловій, так і нежитловій нерухомості?

Зважа1ючи на особливості програмного забезпечення щодо прийняття декларацій за типом «Уточнююча», з метою коригування податкового зобов’язання з податку на нерухомість, платнику необхідно подати дві уточнюючі декларації: окремо для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Наприклад, для уточнення показників декларації по житловій нерухомості (код від 1 до 3):

• у ряд. 1 — 5 вказується виправлена (правильна) інформація у розрізі типів об’єктів нерухомості від 1 до 3;

• у ряд. 6 підсумовується уточнена річна сума податку, яка підлягає сплаті (сума значень кол. 7 — 11 ряд. 1 — 5);

• у ряд. 7 переноситься нарахована сума податку з ряд. 6 раніше поданої декларації;

• у ряд. 8 (позитивне значення розрахунку: ряд. 6 - ряд. 7) відображається збільшення податкового зобов’язання в результаті уточнення показників;

• у ряд. 9 наводиться розмір заниження (недоплати) податкового зобов’язання, за яким на момент подання уточнюючої декларації минув термін сплати;

• у ряд. 10 (позитивне значення розрахунку: ряд. 7 - ряд. 6) відображається розмір зменшення податкового зобов’язання в результаті уточнення показників;

• у ряд. 11 зазначається розмір завищення податкового зобов’язання, за яким на момент подання уточнюючої декларації минув термін сплати.

До подання уточнюючої декларації потрібно сплатити суму недоплати та штраф. Сума штрафу відображається у ряд. 12 декларації.

Сума пені (ряд. 13) нараховується платником самостійно відповідно до п.п. 129.1.2 ПКУ.

Аналогічно заповнюються рядки уточнюючої декларації для об’єктів нежитлової нерухомості (код від 4 до 9).

За матеріалами ЗІР ДФСУ, категорія 103.26