25.12.2017

Рекламна акція «6 за ціною 5-ти»: як відображати в ПДВ-обліку

Лист ДФСУ від 08.12.17 р. № 2908/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

У листі, що коментується, податківці розповіли про тонкощі ПДВ-обкладення рекламного продажу товарів.

Передусім контролери нагадали: товари, за якими не передбачена грошова або інша компенсація їх вартості або їх повернення, вважаються безоплатно наданими (п.п. 14.1.13 ПКУ).

Безкоштовне постачання товарів є об’єктом обкладення ПДВ (п. 185.1 ПКУ) і обкладається ПДВ в загальному порядку за ставкою ПДВ 20 %*.

* Винятком є безоплатно передані товари, вартість яких включається до складу вартості інших самостійно виготовлених товарів/послуг (лист ДФСУ від 03.11.17 р. № 2510/6/99-99-15-03-02-15/ІПК // «БТ», 2017, № 47).

Тобто базу обкладення ПДВ для операції такого постачання слід визначати виходячи з вимог п. 188.1 ПКУ.

Нагадаємо: ця норма встановлює мінімальну базу обкладення ПДВ, у тому числі для товарів/послуг, — на рівні ціни їх придбання.

Враховуючи те, що 1 одиниця з товарів, які продаються, надається покупцеві безкоштовно (за вартістю 0 грн.), платникові ПДВ доведеться виписати дві податкові накладні (ПН):

ПН № 1 — на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни постачання (наводимо всю номенклатуру товарів, що поставляються, і вказуємо їх реальну ціну продажу);

ПН № 2 — на суму, розраховану виходячи з перевищення мінбази ПДВ безкоштовного товару над його фактичною ціною (з типом причини «15»).

Зверніть увагу: нараховувати «компенсуючі» ПДВ-зобов’язання згідно з п. 198.5 ПКУ (використання в негоспдіяльності) при рекламних роздачах не потрібно.

Від себе додамо. Якщо таким чином продається власна продукція, то мінбазою для ПДВ буде звичайна ціна. А для рекламної акції вона може бути чисто символічною, наприклад 1 грн.