12.06.2017

Касовий чек при інтернет-торгівлі: складайте на підставі виписки банку

Лист ГУ ДФС у Харківській області від 30.05.17 р. № 412/ІПК/20-40-14-10-17

Правила торгів через Інтернет передбачають, що продавець, оператор платіжної системи або інша особа, яка отримала оплату за товар, роботу, послугу, повинна надати покупцеві документ, що підтверджує факт отримання коштів, із зазначенням дати здійснення розрахунку (п. 3 ст. 13 Закону України «Про електрону комерцію» від 03.09.15 р. № 675-VIII).

Водночас доставка товарів, придбаних за допомогою мережі Інтернет, здійснюватися не у магазині продавця, а поштою чи кур’єрською організацією. При цьому оплачують їх у момент вручення або на умовах передоплати (із застосуванням платіжних карток). Тому часто виникає запитання: коли складати розрахунковий документ?

Відповідь на це запитання надали податківці у листі, що коментується.

Вони стверджують, що у разі доставки товару поштою чи кур’єрською службою за умови:

1) попередньої оплати — продавець має скласти касовий чек на РРО на підставі виписки банку. У такому чеку він буде вказувати «передоплата товарів» або «погашення кредиту» (зважаючи на те, як запрограмований ваш РРО). Сам чек слід вкласти у поштове відправлення разом із гарантійним талоном на товар;

2) післяплати — покупець вносить кошти для перерахування на банківський рахунок продавця через пошту чи кур’єра в момент передачі товару у поштовому відділенні (вручення його кур’єром). У цьому випадку касовий чек видає поштове відділення або кур’єр (РРО у кур’єра має бути зареєстроване на транспортний засіб, яким здійснюється доставка). Документом, що свідчить про отримання товару, буде видаткова накладна, вкладена продавцем у посилку, і гарантійний талон.