26.06.2017

Дочекалися! Мінфін затвердив Критерії для блокування податкових накладних

Наказ Мінфіну від 13.06.17 р. № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»

Цим документом Мінфін нарешті затвердив довгоочікувані Критерії оцінки ступеня ризику для блокування реєстрації податкових накладних (ПН) у ЄРПН. Про проект цього документа ми розповідали в «БТ», 2017, № 19-20, с. 15.

Ознаки, що рятують від моніторингу. Це показники, відповідність яким дозволить уникнути блокування ПН. Їх залишилося 4 (замість 5).

1. Не потрапляють під моніторинг ПН, які не видаються покупцеві або складені на звільнені операції.

2. Щоб потрапити під «захисну» ознаку, що встановлює граничний обсяг постачань за місяць у межах 500 тис. грн., керівник такого платника ПДВ не повинен очолювати ще 3 фірми (а не 4 як було в проекті).

3. Не підлягають моніторингу ПН платників, які у 2016 році сплатили більше 5 млн грн. податків і ЄСВ. Але при цьому не враховуватимуться суми ПДВ, сплачені при імпорті товарів.

4. При розрахунку «рятівного» показника «податкового навантаження» (D) (має бути не менше 5 %) теж не враховуватимуть імпортного ПДВ. При цьому загальна сума ПДВ у складених за місяць ПН (P) не повинна перевищувати більш ніж на 30 % максимальну місячну суму ПДВ за останні 12 місяців.

Сам факт надання інформації про види діяльності і товари, що придбаваються /постачаються (додаток до Критеріїв), не рятує від блокування ПН.

Блокувальні критерії. Їх залишилося лише два.

Критерій № 1. У ньому йдеться про одночасне спрацьовування відразу трьох показників:

• обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПН, яка подана на реєстрацію в ЄРПН, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у ПН/РК, зареєстрованих з 01.01.17 р. у ЄРПН, та обсягу придбання (ввезення) відповідного товару, зазначеного з 01.01.17 р. в отриманих ПН/РК, зареєстрованих у ЄРПН, та митних деклараціях;

• переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку;

• відсутність товару/послуги, зазначеної в ПН, яка подана на реєстрацію у ЄРПН, в інформації, поданій платником податку (додаток до Критеріїв), як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

«Найпроблемнішим» є перший показник. У ньому аналізуватиметься обсяг постачання і придбання конкретного товару в грошовому вираженні. Якщо розрахувати його згідно з буквальним прочитанням, то отримати адекватний результат не виходить.

Єдина надія на другий і третій показники, які можуть «анігілювати» перший.

У другому показнику визначатиметься частка «ризикових» товарів у різниці (віртуальних залишках усіх товарів). Якщо цей показник менше 75 %, то блокування не спрацює.

Критерій № 2. Згідно з ним система перевірятиме виключно наявність ліцензій на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (якщо такі товари вказані в ПН).

А ось критерію за кількістю повернень, про яку йшлося в проекті, у наказі немає.

Документи для розблокування. Документи для розблокування ПН ідентичні для критеріїв № 1 і № 2. Це договори, первинні, розрахункові документи і документи про підтвердження відповідності продукції. Їх перелік ви могли бачити ще в «БТ», 2017, № 19-20, с. 15.

Радісна новина! Подавати документальне підтвердження наявності трудових ресурсів, матеріально-технічних і технологічних можливостей для здійснення госпоперацій не доведеться.

Більш детальну інформацію шукайте у наступному номері.

Наказ набув чинності 20.06.17 р.