25.09.2017

Поточний ремонт вантажівки: табу на витрати ФОП-загальносистемника

Лист ДФСУ від 08.09.17 р. № 1880/Т/99-99-13-01-02-14/ІПК

За загальними правилами ФОП-загальносистемник має право включити до своїх витрат витрати на ремонт та експлуатацію майна (п.п. 177.4.4 ПКУ). Водночас їм заборонено враховувати витрати на утримання основних засобів подвійного призначення, зокрема легкових та вантажних автомобілів (п.п. 177.4.5 ПКУ).

Враховуючи це, виникає запитання: чи є ремонт автомобілів подвійного призначення їх утриманням?

Відповідь на це запитання податківці надали у листі, що коментується. Вони заявили, що згідно з розд. I Правил експлуатації колісних транспортних засобів, затверджених наказом Мінінфраструктури від 26.07.13 р. № 550, утримання транспортного засобу — це забезпечення держреєстрації, дотримання умов безпечності технічного та санітарного стану, проведення обов’язкового технічного контролю, своєчасного виконання техобслуговування і ремонту, охорони, передання транспортного засобу та його швидкозношуваних складників на утилізацію або видалення відповідно до законодавства.

Тобто контролери вважають, що ремонт вантажних автомобілів є утриманням таких активів. А тому ФОП-загальносистемник не має права включати до складу підприємницьких витрат витрати на поточний ремонт вантажівки.

На жаль, податківці послідовно дотримуються такого підходу (див. категорію 104.06 ЗІР ДФСУ*).

* Див. консультацію «Ремонт вантажівки не включається до витрат підприємця» // «БТ», 2017, № 23.

Єдиною втіхою може бути той факт, що до утримання не відносяться витрати на модернізацію, дообладнання та інші поліпшення автомобілів (див. статтю «Автомобіль подвійного призначення у підприємця-загальносистемника» // «БТ», 2017, № 9). А тому витрати на капітальний ремонт автомобіля можна віднести до своїх витрат ФОП-загальносистемнику. Але і щодо таких витрат краще отримати індивідуальну податкову консультацію.