05.02.2018

Виник показник ΣПеревищ — звертайтесь до місцевих органів ДФС

Лист ДФСУ від 11.01.18 р. № 968/7/99-99-12-03-01-17

Після того, як податківці почали розраховувати показник ΣПеревищ за кожний місяць окремо, у багатьох платників ПДВ зменшився розмір реєстраційного ліміту*.

* Детальніше про це читайте у консультації «ДФСУ «удосконалила» порядок розрахунку ΣПеревищ: чим це загрожує платникам ПДВ» // «БТ», 2017, № 45.

Звісно, скарги «посипались» до ДФСУ як адміністратора Системи електронного адміністрування ПДВ.

У листі, що коментується, ДФСУ провела роз’яснювальну роботу — як допомогти платникам податку у вирішенні їх проблем.

Головні фіскали наполягають, що основними причинами виникнення показника ΣПеревищ є допущені платниками методологічні помилки при заповненні звітності з ПДВ, а саме:

• нереєстрація податкових накладних (ПН) та розрахунків коригування (РК) в ЄРПН;

• порушення вимог ст. 187 та п. 192.1 ПКУ при визначенні податкових зобов’язань з ПДВ;

• помилки платників при включенні до декларації «зменшуючих» РК, які зареєстровані із запізненням;

• відображення до 2017 року не в тій ПДВ-декларації спецрежимних ПН та РК з кодами «2» або «3» в порядковому номері.

Такі помилки, як стверджує ДФСУ, підлягають аналізу у контролюючому органі за місцем податкового обліку платника (в ході камеральних перевірок). Тому всі питання щодо відновлення РЛ мають вирішувати територіальні органи ДФС за місцем обліку платника. Вони повинні рекомендувати варіанти виходу із ситуації, що склалася.

І тільки у випадку, коли ситуацію не можна вирішити на місцевому рівні, тобто причина невірного розрахунку РЛ — технічні помилки у роботі ЄРПН, потрібно звертатися до ДФСУ із запитом щодо виправлення помилки з розрахунком ΣПеревищ.