12.02.2018

Філія втрачає ПДВ-статус: як відкоригувати зведені податкові накладні

Лист Офісу ВПП ДФС від 05.01.18 р. № 50/ІПК/28-10-01-03-11

Платник ПДВ, до складу якого входять філії (структурні підрозділи), має можливість делегувати таким філіям право складання податкових накладних (ПН) (п. 1 Порядку № 1307*).

* Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 31.12.15 р. № 1307.

Але! Тільки тим із них, хто:

• самостійно здійснює постачання товарів/послуг;

• проводить розрахунки з постачальниками/споживачами філій (структурних підрозділів).

З цією метою головне підприємство — платник ПДВ:

• присвоює кожній філії окремий цифровий номер;

• письмово повідомляє податківців про такий номер за місцем його реєстрації**.

** Як це зробити, читайте в консультації «Додаток Д7 і К°: вічні супутники січневої ПДВ-декларації» // «БТ», 2018, № 6.

Після цього філії, заповнюючи ПН, повинні будуть указувати наданий їм номер у спеціальній графі ПН «(номер філії)». У тому числі при складанні зведених ПН з метою нарахування «компенсуючих» податкових зобов’язань (ПЗ) за «подвійними» придбаннями згідно з п. 199.1 ПКУ.

Якщо ж головне підприємство протягом року передумало делегувати філії право складання ПН (позбавило її такого права), то як у такому разі відкоригувати за підсумками річного перерахунку ПДВ (п. 199.4 ПКУ) «компенсуючі» ПЗ у складених раніше філією зведених ПН? Адже на момент перерахунку філія вже не може самоcтійно реєструвати розрахунки коригування.

У листі, що коментується, контролери радять головному підприємству самостійно скласти розрахунки коригування і вказати в них:

• дату складання і порядковий номер зведеної ПН, складеної філією;

• умовний ІПН «600000000000»;

• в інших рядках, відведених для заповнення даних покупця, — найменування та ІПН головного підприємства.