09.07.2018

Електронне листування з ДФС без електронної адреси в ЄДР

Чи є підставою для відмови у прийнятті Заяви про приєднання до Договору про визнання електронних документів відсутність адреси електронної пошти в ЄДР?

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками податків відповідно до норм законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.03 р. № 851-IV та «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.03 р. № 852-IV, Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом МФУ від 06.06.17 р. № 557 (далі — Порядок № 557), та Договору про визнання електронних документів, до якого юридичні особи, самозайняті особи, податкові агенти приєднуються на підставі відповідної Заяви (розд. III Порядку № 557).

Усі реквізити Заяви про приєднання до Договору обов’язкові для заповнення, у тому числі й електронна адреса платника.

У випадку їх відсутності Заява до розгляду не приймається, формується перша квитанція із зазначенням причини неприйняття та надсилається автору (п. 2 розд. III Порядку № 557).

Разом з тим відповідно до ст. 9 Закону України від 15.05.03 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (ЄДР) містяться, крім інших, дані для здійснення зв’язку: номер телефону, адреса електронної пошти.

У разі відсутності відомостей про адресу електронної пошти платника в ЄДР платник може зазначити в Заяві про приєднання до Договору адресу електронної пошти, яка буде ним використовуватися для листування з контролюючими органами.

За матеріалами ЗІР ДФСУ, підкатегорія 135.03