23.07.2018

Як отримати електронну довідку про відсутність заборгованості

Як платнику податків отримати в електронному вигляді довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів через Електронний кабінет та на які нормативно- правові акти має посилатися платник податків у заяві для отримання такої довідки?

Порядок видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (далі — Порядок), затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.13 р. № 567. Наразі Порядок продовжує діяти у частині, що не суперечить чинному законодавству.

У зв’язку з адміністративною реформою, започаткованою Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.16 р. № 1797-VIII:

• виконання функції з надання адміністративних послуг платникам покладено на контролюючі органи (п.п. 191.1.3 ПКУ), а за ДПІ залишено лише сервісне обслуговування (п. 193.1 ПКУ);

• запроваджено електронне листування з платниками та електронний кабінет (ст. 42 та 421 ПКУ).

Абзацом першим п. 7 Порядку передбачено, що Довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (далі — Довідка), видається у паперовому або електронному вигляді.

Виходячи з вимог п. 2 та абзацу першого п. 3 Порядку Довідка (за формою, затвердженою додатком 1 до Порядку) видається безоплатно на підставі заяви (за формою, затвердженою додатком 2 до Порядку) платника податків про її видачу.

Відповідно до абзацу третього п. 7 Порядку платникам податків, які подають звітність в електронній формі, надання Довідки може здійснюватися засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Спосіб отримання Довідки вказується платником податків у заяві.

Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням електронного цифрового підпису.

Функціонал надає можливість заповнити і подати заяву в електронній формі та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову.

Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номера).

Згідно з абзацом другим п. 3 Порядку заява складається:

• з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, що передбачає надання органом доходів і зборів Довідки,

• та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.

Необхідність у підтвердженні органами ДФС відсутності заборгованості Довідкою вимагається численними нормативно-правовими актами України, з метою її подальшого надання органам/суб’єктам, що уповноважені на надання фінансової підтримки (компенсації, дотації), проведення закупівель за державні кошти, виділення бюджетного фінансування тощо. Наприклад, Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.15 р. № 922-VIII, ч. 2 ст. 17 якого визначено, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо учасник має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).

За матеріалами ЗІР ДФСУ, підкатегорія 140.03