19.03.2018

Розділ «Реєстрація ПН/РК» в Електронному кабінеті: правила користування

Розділ, про який ітиметься в сьогоднішній статті, з’явився в Електронному кабінеті зовсім недавно. Раніше, щоб створити податкову накладну, доводилося шукати такий документ у списку всієї податкової звітності, представленої в електронному сервісі. Проте після його трансформації в інформаційно-телекомунікаційну систему під назвою «Електронний кабінет» (див. «БТ», 2018, № 4) можливості роботи з податковими накладними і розрахунками коригування були значно розширені. Так, з’явився розділ «Реєстрація ПН/РК» з двома підрозділами: «Видані ПН/РК» і «Отримані РК». Давайте сьогодні поговоримо про них детальніше.

Видані ПН/РК

У цьому вікні користувачі Електронного кабінету:

• отримують доступ до переліку всіх податкових накладних (ПН) і розрахунків коригування (РК), створених в Електронному кабінеті у відповідному звітному періоді.

При цьому звітний період (місяць, квартал або рік) визначається двома параметрами — роком і місяцем. Наприклад: Рік і період ;

• мають можливість створювати, редагувати, підписувати і направляти такі документи в ДФСУ.

ПН і РК можна створювати у відповідному шаблоні. Для переходу до такого шаблона вам необхідно натиснути кнопку :

• спочатку безпосередньо в підрозділі «Видані ПН/РК»;

• а після вибору форми документа, який ви хочете створити, — і у вкладці «Видані ПН/РК» / «Створити».

Після того, як ви введете необхідні дані, ви можете зберегти, закрити, перевірити, перерахувати, видалити або роздрукувати створений документ (рис. 1).

Рис. 1. Можливості роботи із створеною ПН/РК в Електронному кабінеті

Окрім цього, можна імпортувати (а не створювати прямо в Електронному кабінеті) документи, заздалегідь сформовані в інших системах. Для цього оберіть кнопку .

Увага! Електронним кабінетом підтримується пакетне (групове) завантаження документів. Для цього у вікні файлового менеджера оберіть групу файлів, наприклад, утримуючи клавішу Shift і одночасно позначаючи файли лівою клавішею миші.

Створені чи завантажені ПН/РК можна , , або за допомогою відповідних кнопок на панелі навігаційного меню (рис. 2).

Рис. 2. Засоби для роботи з ПН/РК в Електронному кабінеті

При виборі тієї чи іншої дії в колонці «Статус» з’явиться відповідний значок.

Зверніть увагу: усі перелічені вище операції, крім функції , можна виконувати пакетом.

Для цього необхідно позначити групу документів у чек-боксах у лівій колонці вікна «Видані ПН/РК» і натиснути відповідну кнопку (рис. 3).

Рис. 3. Групові операції у вікні «Видані ПН/РК»

Увага! Створені та відправлені в цьому режимі «зменшуючі» РК автоматично переадресовуються покупцеві і будуть доступні цьому контрагентові в інших системах роботи з податковою звітністю, включаючи режим «Отримані ПН/РК» в Електронному кабінеті.

Отримані РК

У цьому вікні користувачі Електронного кабінету отримують список «зменшуючих» РК, що надійшли до них на реєстрацію від контрагентів (рис. 4). Очевидно, від дати, вказаної у першій графі, потрібно рахувати 15 днів, наданих покупцю для їх реєстрації.

Рис. 4. Розділ «Отримані РК» вкладки «Реєстрація ПН/РК»

Важливо! У цьому режимі користувачі отримують доступ до всіх «зменшуючих» РК незалежно від методу їх надсилання. Отже, якщо продавець виписав РК і надіслав його до ЄРПН за допомогою будь-якої іншої системи роботи з податковою звітністю, цей РК буде доступний покупцеві в Електронному кабінеті для підпису в режимі «Отримані РК».

Одержувач «зменшуючих» РК у цьому режимі має можливість переглянути, і вказаний документ на реєстрацію в ЄРПН.

Зверніть увагу: квитанцію про реєстрацію або відмову в реєстрації «зменшуючих» РК отримає продавець, проте покупець отримає інформацію про реєстрацію вказаного РК у розділах «Єдиний реєстр податкових накладних» і «Система електронного адміністрування ПДВ» Електронного кабінету*.

* Детальніше про функції вказаних розділів читайте в консультації «Електронний кабінет: новий дизайн чи тотальне перетворення» // «БТ», 2018, № 4.