26.11.2018

Проблеми на сервері ДФСУ — чи буде штраф

Чи передбачена відповідальність за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних (ПН) / розрахунків коригування (РК) у зв’язку з технічними проблемами на сервері ДФС?

Відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.10 р. № 1246, операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочій день, такий день вважається операційним днем.

Звісно, несвоєчасна реєстрація ПН/РК в ЄРПН є підставою для застосування штрафів (ст. 1201 ПКУ).

Водночас контролери визнають, що відповідно до ст. 617 ЦКУ особа, яка порушила зобов’язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов’язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили. Хоч фіскали згадують про те, що форс-мажорні обставини має засвідчити Торгово-промислова палата України (ТПП), проте навряд чи це реально у випадку перебоїв на серверах ДФСУ. Адже бухгалтери «з досвідом» добре пам’ятають, що у випадках масових «технічних» збоїв податкова звітність і ПН/РК реєструвались в ЄРПН «заднім числом» (без жодних висновків ТПП, і головне — без застосування штрафів).

Якщо так сталось, що ваші ПН/РК були направлені на реєстрацію протягом операційного часу, але були зареєстровані із запізненням, то ми б радили відразу запастись відповідними доказами (виписками з журналів відправлення/отримання електронної кореспонденції, скріншотами — тобто знімками екрану монітора). А якщо контролери спробують застосувати штрафні санкції — подавайте заперечення до акта перевірки (із цими документами) та оскаржуйте відповідні рішення в адміністративному чи судовому порядку.

За матеріалами ЗІР ДФСУ, категорія 101.27