Так би мовити, «дяка» Кабміну
У бухобліку сума безповоротної допомоги, у тому числі наданої неприбутковій організації, збільшує витрати періоду. Це все, що потрібно знати щодо нашого питання низькодохідним платникам (крім тих з них, хто не пішов у «відказники»
А ось високодохідним платникам податку (як і низькодохідним «добровольцям») є над чим помізкувати… Згідно з п.п. 140.5.9 ПКУ вони зобов’язані проводити збільшуюче коригування. Суть його в тому, що бухфінрезультат підлягає збільшенню на суму допомоги або на вартість безоплатно переданих (наданих) товарів/робіт/послуг, що перевищує 4 % оподатковуваного прибутку попереднього звітного року, у випадку якщо таку допомогу було дано неприбутковій організації.
Найбільше запитань — щодо допомоги, пов’язаної з АТО. І ось тут саме час згадати про п. 33 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ (ср. ). Він «накладається поверх» п.п. 140.5.9 ПКУ і у визначених у ньому випадках «блокує» необхідність проведення зазначеного коригування.
Але є в цьому пункті одна істотна вада
Він такий перелік досі не затвердив
Тобто в частині безоплатної передачі цих «прямо не названих товарів» п. 33 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ поки не працює. В той же час…
У пізнішому своєму листі (від 28.07.2016 р. № 16198/6/99-99-15-02-02-15) ДФСУ, згадуючи про звільнення від коригування, скромно промовчала про відсутність постанови КМУ. Те саме можна сказати і про роз’яснення в категорії 102.21 ЗІР. Тож, може, якщо зіткнулися з необхідністю проведення коригування, спробувати звернутися до податківців за індивідуальною податковою консультацією?
Ну і наприкінці звернемо увагу, що все це актуально лише для випадку, коли отримувач є неприбутківцем. Інакше нічого не потрібно коригувати. Адже якщо отримувач неприбутківцем не є, коригування ПКУ не передбачені.
* https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx.