23.01.2017

Чи повинен претендент на посаду заповнювати е-декларацію?

Яку декларацію повинен подати з 01 січня 2017 року претендент на заміщення вакантної посади: електронну чи паперову? Куди надсилати запити при проведенні перевірки на виконання Закону України «Про очищення влади» від 16.09.2014 р. № 1682-VII і що до них додавати?

Відповідно до ст. 57 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р. № 1700 (далі — Закон № 1700) особа, яка претендує на зайняття посади подає до Національного агентства з питань запобігання корупції (далі — НАЗК) в порядку, визначеному ч. 1 ст. 45 цього Закону, декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Частиною 1 ст. 45 Закону № 1700 передбачено, що «особи, зазначені у пункті 1, підпункті «а» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі — декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством». Тож з 01.01.2017 р. претендент на посаду має подати електронну декларацію шляхом заповнення її на сайті НАЗК.

Щодо фінансової частини «люстраційної» перевірки. Постановою Кабінету Міністрів від 16.10.2014 р. № 563 «Деякі питання реалізації Закону України «Про очищення влади» (далі — постанова № 563) затверджено форму (додаток 3) запиту про проведення перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади», в якій у переліку додатків є декларація про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 20___ рік, яка на даний час є недійсною.

Так, незважаючи на те, що ця перевірка є частиною спецперевірки, передбаченої Законом № 1700, відповідні нормативні акти не узгоджені і форма запиту, передбаченого додатком 3 до Порядку № 167, не змінена. Тому, на думку редакції, з урахуванням вимог законів № 1700 і № 1682 цей запит все ж не слід направляти до ДФС, а під час проведення майнової частини люстраційної перевірки можна застосувати нормативні положення, викладені у розділі 3 рішення НАЗК від 10.06.2016 р. № 3 «Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».

У цьому Рішенні зазначено: «1. Національне агентство забезпечує відкритий цілодобовий доступ до публічної частини Реєстру. Такий доступ передбачає можливість пошуку, перегляду, копіювання та роздруковування інформації, отримання (завантаження) документів у різних найпоширеніших форматах даних, зокрема у форматах JSON, XML, PDF, HTML тощо. Доступ до даних Реєстру надається також у вигляді набору даних, організованого у форматі, що дозволяє його автоматизоване оброблення електронними засобами (машинозчитування) з метою повторного використання (у формі відкритих даних). Такі дані надаються як у вигляді окремих електронних документів для завантаження, так і за допомогою інтерфейсу прикладного програмування (API) відповідно до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835.

2. Інформація (документи), що міститься в Реєстрі, надається на запит відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Тож претендент на посаду для цілей законів №1700 і № 1682 подає одну е-декларацію.