20.03.2023

Якщо про інвалідність дізналися із запізненням

Працівник відпрацював на підприємстві 5 років. За тиждень до звільнення за власним бажанням він надав документи (довідки та витяг), які підтверджують, що протягом усього періоду роботи він мав інвалідність ІІІ групи. Чи потрібно підприємству перераховувати дні щорічної відпуски та суму ЄСВ за ці 5 років? Чи можуть бути у підприємства проблеми з тим, що так пізно надані документи про наявність інвалідності?

Обов’язок чи право?

За загальним правилом працівник який має інвалідність, не зобов’язаний повідомляти про неї роботодавця. Це випливає з приписів ст. 24 КЗпП. В ній наведено перелік документів, які особа має надавати при прийнятті на роботу. В ньому є документ про стан здоров’я. Але подається він лише у випадку обов’язкового проходження попереднього медичного огляду під час працевлаштування на роботу.

Тому якщо працівник зайнятий на роботах, де не вимагається проходження медоглядів, він сам вирішує, повідомляти роботодавцю про наявність інвалідності (встановлення її в процесі роботи) чи ні.

Якщо працівник не повідомив про встановлену йому інвалідність, роботодавець не несе відповідальності за ненадання йому трудових пільг і гарантій

Водночас у ситуації, що розглядається, працівник надав такі документи про встановлення інвалідності, хоч і з запізненням. На що це вплине, говоримо далі.