14.04.2015

Схвалено Стратегію реформування державної служби та служби в ОМС

Розпорядженням КМУ від 18.03.15 р. № 227-р схвалено Стратегію реформування державної служби та служби в органах місцевого самоврядування в Україні на період до 2017 року (далі — Стратегія) та затверджено план заходів щодо її реалізації.

Серед основних напрямів реалізації Стратегії є:

— гарантування політичної нейтральності державної служби та служби в ОМС шляхом розмежування політичних та адміністративних посад;

— забезпечення рівного доступу громадян до державної служби та служби в ОМС, усунення корупційного механізму шляхом проведення виключно відкритого конкурсу на зайняття вакантних посад;

— формування ефективної системи управління людськими ресурсами на державній службі та службі в ОМС, що базуватиметься на врахуванні знань, умінь, навичок, а також особистісних якостей державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;

— підвищення ефективності професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування шляхом оптимізації системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації, зокрема у сфері державного та регіонального управління, запровадження індивідуальних програм розвитку персоналу та планування кар’єри;

— встановлення прозорої моделі оплати праці та уніфікація порядку встановлення розмірів посадових окладів відповідно до юрисдикції державного органу та ОМС;

— гармонізація державної служби та служби в ОМС шляхом відповідності законодавства у сфері державної служби та служби в ОМС міжнародним стандартам та нормам ЄС;

— забезпечення прозорості, відкритості та підзвітності державних органів та ОМС шляхом залучення організацій громадянського суспільства, наукових та експертних установ до розгляду питань з формування та реалізації державної політики у сфері державної служби та служби в ОМС.

План заходів щодо реалізації Стратегії, зокрема, передбачає:

— підготовку проектів законів України «Про державну службу» та «Про службу в органах місцевого самоврядування» (нові редакції);

— підготовку нормативно-правових актів, спрямованих на впровадження вказаних законів;

— забезпечення організації навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, зокрема керівників та працівників служб персоналу, в державних органах та ОМС з питань впровадження законодавства у сфері державної служби та служби в органах місцевого самоврядування;

— розроблення та затвердження методичних рекомендацій з питань застосування законодавчих та інших нормативно-правових актів про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування;

— розроблення та впровадження методики єдиних стандартів управління персоналом в державних органах та ОМС;

— забезпечення оприлюднення на офіційному веб-сайті Нацдержслужби систематизованої інформації про оголошення, умови та переможців конкурсів на вакантні посади державних службовців у державних органах та посади в ОМС, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі;

— розроблення галузевої рамки кваліфікацій у галузі знань «Державне управління» відповідно до Національної рамки кваліфікацій та державних стандартів освіти щодо підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування у галузі знань «Державне управління» з урахуванням вимог до професійної компетентності осіб, які претендують на зайняття посад державної служби та посад в ОМС, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі.