19.10.2015

Актуальне запитання. Про оплату відряджень за попередні роки

Виникла така ситуація: в нас залишилось неоплаченим відрядження працівника, який проходив навчання не в цьому році. Допоможіть розібратися — чи має право установа оплатити витрати на таке відрядження у поточному році? Чи можна взагалі таке робити?

Докладна відповідь з цього приводу викладена у листі Державної казначейської служби України (далі — ДКС) від 08.06.15 р. № 14-13/376-16471 «Про оплату витрат на відрядження».

Не секрет, що будь-які бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюють лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України.

Саме про це визначено у наказі Міністерства фінансів України від 02.03.12 р. № 309, яким затверджено Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах ДКС (далі — Порядок).

Зауважимо, що реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів здійснюють органи ДКС відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (далі — БК).

Нагадуємо: бюджетні призначення встановлюють рішенням про місцевий бюджет у порядку, визначеному ст. 23 БК.

Коли бюджетні призначення встановлені, розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів).

При цьому треба враховувати необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік органами ДКС. Саме про це зазначає ч. 1 ст. 48 БК та п. 2.1 Порядку.

Розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов’язання та/або з дати прийняття ними до виконання бюджетного фінансового зобов’язання мають подати до відповідного органу ДКС Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів за формою згідно з додатком 1 (далі — Реєстр) та/або Реєстр фінансових зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів за формою згідно з додатком 2 (далі — Реєстр фінансових зобов’язань).

Зверніть увагу, що такі реєстри подають на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях.

Крім того, разом із ними треба подати й оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, які підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання та/або бюджетного фінансового зобов’язання ( пп. 2.2 та 2.4 Порядку).

У міру прийняття рішень розпорядником бюджетних коштів про оплату бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань, які були зареєстровані в органах ДКС та залишились не оплаченими на кінець минулого бюджетного періоду, органи ДКС відображають такі зобов’язання в обліку у поточному бюджетному періоді на підставі поданого розпорядником бюджетних коштів Реєстру або Реєстру фінансових зобов’язань і відповідних підтвердних документів ( п. 2.14 Порядку).

Тож якщо бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання у минулих бюджетних періодах були зареєстровані в органі ДКС, то у поточному бюджетному періоді вони можуть бути зареєстровані у відповідному органі ДКС.

Підставою для цього буде Реєстр або Реєстр фінансових зобов’язань та копії документів, засвідчені в установленому порядку, які підтверджують факт узяття цих зобов’язань.

У випадку коли зобов’язання та фінансові зобов’язання на відрядження працівників для участі у семінарі не були зареєстровані в органі ДКС, такі зобов’язання не підлягають реєстрації в органах ДКС.