21.11.2016

Актуальне запитання

Бухгалтер нашої ради зіткнулась із проблемою заповнення нового Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації. Чи є офіційні роз’яснення з приводу його заповнення, адже форма суттєво відрізняється від попередньої? (Івано-Франківська обл.)

Зауважимо: нова форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі — Звіт) затверджена наказом Мінфіну від 17.06.16 р. № 553.

Нагадаємо: документ набрав чинності 02.09.16 р. Поряд із цим втратила чинність «стара» форма Звіту, яка затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 27.01.14 р. № 85.

Новий Звіт у порівнянні із «старим» варіантом суттєво скорочений за рахунок згрупування всіх видів отриманих доходів неприбуткової організації без виділення їх за окремими ознаками неприбутковості, як було раніше.

Тож у новій формі Звіту необхідно:

— заповнювати лише ті показники, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації відповідно до чинного законодавства;

— відображати податкове зобов’язання з податку на прибуток у разі нецільового використання отриманих коштів та/або розподілу доходів (прибутків) організації серед засновників (учасників), її членів, працівників, членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Зауважимо: заповнення нових рядків, що з’явились у Звіті, треба проводити з урахуванням роз’яснень, які надавали фіскали у своєму листі від 17.10.16 р. № 33649/7/99-99-15-02-01-17 «Про затвердження форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації».

Наприклад, заповнювати поле для відображення місячного податкового (звітного) періоду треба виключно у разі недотримання вимог п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (пункт стосується умов неприбутковості).