№11

Місцеве самоврядування, листопад, 2016/№ 11 Інші номери журналу ›
  • Про долю землі відумерлої спадщини 19.10.16 р. набрав чинності (з дня, наступного за днем опублікування в газеті «Голос України» 18.10.16 р. № 197, крім пункту 7 розділу I, який набирає чинності з 01.01.17 р.) Закон України від 20.09.16 р. № 1533-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо правової долі земельних ділянок, власники яких померли»1. Про зміни, які приніс зазначений Закон, йтиметься у цій статті.
  • Проблемні питання приватизації землі та способи їх вирішення (частина 1) Останнім часом до редакції стали надходити запитання, пов’язані з присвоєнням кадастрових номерів земельним ділянкам, на яких розташовані житлові будинки, у разі продажу (дарування) будинку без земельної ділянки, щодо приватизації земельних ділянок за спрощеною процедурою для різних видів використання, щодо суттєвого звуження числа випадків, коли земельні торги не проводяться, щодо прийняття радами рішень про надання згоди на відновлення меж земельних ділянок комунальної власності або надання дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та погодження меж земельної ділянки із суміжниками. Такі питання нібито й знайшли своє вирішення у земельному законодавстві, але наразі практика свідчить про наявність і до цього часу актуальних проблем у цій сфері. У цій статті спробуємо якомога детально відповісти на такі запитання із зазначенням шляхів вирішення проблемних ситуацій, фактично започаткувавши цикл статтей щодо актуальних питань застосування земельного законодавства. Адже кожна конкретна ситуація може й виглядати дріб’язковою або незначною з точки зору чиновника, але для пересічного громадянина вона є життєво важливою та потребує вчинення конкретних практичних дій для досягнення позитивного результату.
  • Земельна децентралізація: омріяні фінансові можливості чи реальна соціальна відповідальність 1 квітня 2014 року Уряд схвалив Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади, надавши старт реформі децентралізації в Україні, яка передбачає комплекс заходів, спрямованих на формування ефективного місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Ефективність місцевого самоврядування може бути досягнута лише шляхом створення належних матеріальних, фінансових та організаційних умов для забезпечення виконання органами місцевого самоврядування власних і делегованих повноважень, що беззаперечно висуває на передній план необхідність в децентралізації земельних відносин. Базовим законопроектом, який має стати родзинкою в реформі саме земельної децентралізації, є законопроект № 4355, прийняття якого очікує вся країна, розуміючи неоднозначність наслідків його прийняття. Так що ж насправді очікувати від земельної децентралізації: омріяних фінансових можливостей чи реальної соціальної відповідальності? Про це детальніше у статті.
  • Організовуємо моніторинг виконання Стратегії ОТГ Приводом для написання статті стали численні запитання від читачів про те, як організувати та здійснювати моніторинг Стратегії1 об’єднаної територіальної громади2. Нагадаємо: Стратегія — документ, що визначає на довгостроковий період (7 років) стратегічні та оперативні цілі, індикатори (показники) їх досягнення, пріоритети та завдання для сталого економічного і соціального розвитку ОТГ та який розробляється з урахуванням положень законів України від 05.02.15 р. № 156- VIII «Про засади державної регіональної політики», від 08.09.05 р. № 2850-VI «Про стимулювання розвитку регіонів», постанови КМУ від 11.11.15 р. № 932 «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів»3. Про основні моменти організації моніторингу Стратегії і будемо говорити у статті.
  • Фінансуємо заходи з перейменування вулиць та населених пунктів У зв’язку із зміною назв населених пунктів та вулиць на виконання вимог Закону України від 09.04.15 р. № 317-VIII «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки»1 у читачів газети виникає безліч запитань щодо фінансування таких заходів. Про те, як це робити, ми й поговоримо у статті.
  • Корисні роз’яснення від ДФС: швидка «фіскальна» допомога На Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі «ЗІР»1 з’явились актуальні роз’яснення від фіскалів стосовно важливих питань, про які органам місцевого самоврядування2 варто дізнатись. Найкорисніші ми вирішили розмістити на сторінках газети. Упевнені, вони допоможуть знайти правильний шлях у вирішенні проблемних ситуацій.
  • Виплати за реєстром: чим керуватись У своєму листі від 19.09.16 р. № 31-29020-09-25/265411 Мінфін розглянув питання подання реєстрів соціальних виплат в електронному вигляді. Бухгалтерам цікаво буде дізнатись, про що саме повідомляє компетентний орган. Нагадаємо, подання реєстрів соціальних виплат в електронному вигляді передбачено вимогами постанови КМУ від 18.02.16 р. № 151 «Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства фінансів, органів Державної казначейської служби та установ, які здійснюють виплати пільг, субсидій, інших соціальних виплат, під час перерахування таких виплат» 2.
  • Актуальне запитання Сільська рада закладала кошти до свого бюджету на виготовлення паркових лав. Вартість кожної лави складає дві тисячі гривень. За яким КЕКВ треба оплачувати виготовлення паркових лав: за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» чи 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар»? Чим керуватись при вирішенні такого питання? (Запитання з Форуму на порталі «Бухгалтер»)
  • Актуальне запитання Бухгалтер нашої ради зіткнулась із проблемою заповнення нового Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації. Чи є офіційні роз’яснення з приводу його заповнення, адже форма суттєво відрізняється від попередньої? (Івано-Франківська обл.)
  • Актуальне запитання Які норми тривалості робочого часу у 2017 році? (Одеська обл.)
  • Актуальне запитання На території нашої ради створена громадська організація, яка займається питаннями у сфері розвитку культури та туризму шляхом ефективної реалізації місцевих ініціатив. Нас цікавить питання щодо того, чи може така організація на підставі цивільно-правового договору виплачувати своїм засновникам грошові кошти за виконану ними роботу. Чи не буде це порушенням? Адже така організація є неприбутковою та внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій? (Чернігівська обл.)
  • Актуальне запитання Приміщення, в якому перебуває бібліотека, знаходиться на балансі комунального підприємства. Директор бібліотеки звернувся до нашої селищної ради з проханням укласти договір оренди на це приміщення з комунальним підприємством. Допоможіть розібратись, з ким бібліотека повинна укладати договір оренди приміщення, в якому знаходиться: із селищною радою чи комунальним підприємством? Чи, може, укладати договір замість бібліотеки має саме відділ культури, якому підпорядковується бібліотека? (Запитання з Форуму на порталі «Бухгалтер»)
  • Актуальне запитання Школа перебуває на балансі сільської ради та передана відділу освіти в оперативне управління. Харчування школярів проводить приватний підприємець, який виграв тендер (орендує приміщення у школі, площа якого становить близько 200 кв. м). Виникло запитання: чи потрібно та хто має заключити договір оренди з підприємцем? Чи можна передбачити, аби кошти від оренди за це приміщення надходили на рахунок відділу освіти для задоволення першочергових потреб школи? Якщо так робити не можна, чи можливо передати ці кошти субвенцією від сільської ради на район, чи, може, ми самі можемо здійснювати видатки по школі за кошти, що надходять у вигляді орендної плати від підприємця? (Запитання з електронної пошти)
  • Актуальне запитання З 01.01.17 р. на рівні місцевих бюджетів запроваджується програмно-цільовий метод. Наш територіальний орган Державної казначейської служби не надає пояснень щодо того, як саме буде здійснюватись перехід. Чи розробляється якесь програмне забезпечення для запровадження такого методу та чи будуть зміни у відповідних нормативно-правових актах щодо цього питання? Коли саме буде здійснюватись перехід на нову систему: у кінці 2016 року чи на початку 2017 року? (Івано-Франківська обл.)
  • Актуальне запитання Чи дійсно до бюджетів об’єднаних територіальних громад буде зараховуватись плата за надання адміністративних послуг? (Херсонська обл.)
  • Актуальне запитання Чи можна проводити проведення відновлення касових видатків загального фонду за рахунок спеціального? (Львівська обл.)
  • Актуальне запитання Нещодавно на сторінках газети йшлося про нарахування та виплату компенсації за невикористану відпустку звільненому працівнику. Як сільській раді виплатити компенсацію вже звільненому працівнику, якщо при звільненні таку компенсацію йому дійсно не виплачували? (Волинська обл.)
  • Актуальне запитання Для упорядкування роботи сільської ради об’єднаної громади були створені відповідні відділи, зокрема, соціально-гуманітарний відділ. До складу соціально-гуманітарного відділу входять спеціалісти з гуманітарних питань (соціальні працівники), методисти з питань освіти та начальник соціально-гуманітарного відділу. Виникла проблема з оплатою праці методиста з питань освіти, адже у нас окремо не створений відділ освіти, є лише соціально-гуманітарний відділ. Підкажіть, якими нормативними документами можна керуватись при оплаті праці методиста такого відділу. За яким кодом проводити видатки на виплату йому заробітної плати? (Київська обл.)
  • Посвідчення довіреностей посадовими особами ОМС Наразі чинна редакція ст. 37 Закону України від 02.09.93 р. № 3425-XII «Про нотаріат»1, якою якраз передбачено перелік нотаріальних дій, які можуть вчинятися уповноваженими посадовими особами органів місцевого самоврядування2, не містить такої нотаріальної дії, як посвідчення довіреностей. Окрім цього, у Порядку вчинення нотаріальних дій посадовими особами органів місцевого самоврядування, затвердженому наказом Міністерства юстиції України від 11.11.11 р. № 3306/5, не згадується така нотаріальна дія та не визначається порядок її вчинення. Проте відповідно до ч. 3 ст. 245 Цивільного кодексу України3 та п. 4 ч. 2 ст. 40 Закону № 3425 до нотаріально посвідчених довіреностей прирівнюються довіреності осіб, які проживають у населених пунктах, де немає нотаріусів, посвідчені уповноваженою на це посадовою особою ОМС, крім довіреностей на право розпорядження нерухомим майном, довіреності на управління і розпорядження корпоративними правами та довіреностей на користування та розпорядження транспортними засобами. Отже, посвідчення довіреностей уповноваженими посадовими особами ОМС не є нотаріальною дією, проте такі довіреності прирівнюються Законом № 3425 до нотаріально посвідчених.
  • Актуальне запитання Сільський голова не бере участі у голосуванні на пленарних засіданнях сільської ради. Чи можна вплинути на нього, адже громада обирала сільського голову для вирішення питань територіальної громади, а він, виходить, не бере участі в їх вирішенні? (Запитання до редакції телефоном)
  • Громадські слухання: застосовуємо на практиці У цьому номері ми знову повернемося до форм участі громадськості у місцевому самоврядуванні та поговоримо про громадські слухання. Що вони собою представляють, як часто застосовуються та яким чином це питання врегульовано на законодавчому рівні? Якщо вам цікаві відповіді, то цей матеріал саме для вас.
  • Лист від 17.10.2016 р. № 35488/28454-0-33-16/7 Miністерство юстиції України
  • Про стягнення середньомісячної заробітної плати у зв’язку із звільненням з посади сільського голови Чинним законодавством передбачено, що працівнику, якого було обрано на виборну посаду, після закінчення повноважень за цією виборною посадою надається попередня робота (посада), а за її відсутності — інша рівноцінна робота (посада) на тому самому або, за згодою працівника, на іншому підприємстві, в установі, організації. На практиці звільнений керівник органу місцевого самоврядування не завжди може повернутися на попередню роботу, що породжує судові спори.
  • Про перерахунок пенсії державного службовця, який продовжує працювати Останньою тенденцією в сфері захисту прав державних службовців стали численні звернення до адміністративних судів із позовними заявами про визнання неправомірними дій суб’єкта владних повноважень (територіальних управлінь Пенсійного Фонду України) та зобов’язання вчинити дії щодо перерахунку пенсії працюючому пенсіонеру у зв’язку із підвищенням зарплати державних службовців. Судова практика з цього питання не є однозначною, разом із тим позитивних прикладів більше, ніж відмов. Пропоную вам для ознайомлення одне з таких рішень.
  • Андріївська ОТГ: дивлячись у майбутнє Реформа з децентралізації влади триває вже більше року. За цей час стільки сказано про реформу, та все одно нелегко пояснити простою мовою всю суть децентралізації, бо ця реформа не міняє щось одне, вона змінює сутність управління нашою країною. Існуючою Методикою формування спроможних територіальних громад добре описано, за якими принципами та як мають формуватись громади. Та, на жаль, не існує ані закону, ані іншого документа, який би казав, що робити далі. Ось об’єднались суміжні ради, утворивши об’єднану територіальну громаду, і ніби згідно з Методикою, і грошей вистачає в бюджеті на реалізацію власних повноважень, але не почали люди в один момент жити краще.
  • Як у Мені з темрявою та сміттям боролися Всі ми знаємо, що само собою нічого не робиться і для досягнення позитивних результатів треба наполегливо працювати. Комусь не вистачає фінансових ресурсів, а хтось їх знаходить і рухається вперед. До вашої уваги – позитивний досвід Менської міської ради Чернігівської області у вирішенні найболючих проблем благоустрою міста: відсутність вуличного освітлення та поводження з побутовими відходами. Маємо надію, що подібний успішний досвід надихне колег з інших регіонів на конкретні кроки поліпшення умов життя для мешканців територіальних громад.
  • Житлові субсидії: нововведення у запитаннях-відповідях Традиційно на початку опалювального сезону потік звернень до редакції з питань оформлення житлових субсидій зростає. Інтерес підігріває прийнята Урядом 08.09.16 р. постанова № 635 «Про внесення змін до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»1 (набула чинності 21.09.16 р.), яка внесла значні зміни до порядку надання житлових субсидій. На допомогу вам ми зібрали найактуальніші запитання і запросили відповісти на них експерта із соціальних питань Ксенію Бондаренко.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі