21.05.2018

Положення про порядок роботи зі зверненнями громадян

Зазначимо, що на сторінках нашого видання ми вже неодноразово піднімали тему звернення громадян. Вона залишається актуальною, адже в першу чергу ОМС працюють на задоволення інтересів громадян. Як правило, ОМС затверджують локальні документи, які визначають процедурні моменти роботи зі зверненнями громадян. Проаналізувавши деякі з них, приходимо до висновку, що вони не містять повної регламентації вимог законодавства щодо звернень громадян. Так, одні ОМС визначають організацію роботи із письмовими зверненнями громадян, інші — організацію роботи із усними зверненнями, а треті взагалі порядок роботи відділу по роботі зі зверненнями громадян. Ураховуючи це, ми вирішили узагальнити вже існуючи напрацювання рад, синхронізувати їх з діючим законодавством та запропонувати вам для використання у роботі зі зверненнями громадян. Дивіться, що в нас із цього вийшло...

1 Можна в назві положення додатково виокремлювати ще таку частину роботи з громадянами, як особистий прийом громадян, тоді документ буте мати назву: Положення про порядок роботи зі зверненнями та організацією особистого прийому громадян.

Наостанок...

Насамкінець хочемо відзначити, що детально прописане Положення по роботі зі зверненнями громадян є запорукою чіткого розуміння роботи осіб, на яких покладено обов’язки по роботі зі зверненнями громадян та об’єму такої роботи в цьому контексті. Крім цього, регламентування на кожному етапі роботи зі зверненнями громадян прав та обов’язків як посадових осіб ОМС, так і громадян, які звертаються, сприяє кращій взаємодії між ними.

Варто підкреслити, що найважливою є робота ОМС з аналізу та узагальнення звернень, що надійшли. Оскільки інформація, яка є у зверненнях громадян, має велике значення для поліпшення роботи ОМС. Як відомо, значення тієї чи іншої тенденції розвитку можна прослідкувати з достатньою достовірністю на основі даних аналізу великої кількості фактів, які є саме у зверненнях.

Насамперед аналіз такої інформації дозволяє робити висновки про причини і умови виникнення певних порушень. До того ж ви зможете своєчасно усувати порушення, помилки, недоліки та безпосередньо поліпшити свою роботу у різних напрямках як шляхом вчинення певних дій, так і шляхом правового реагування.