(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!

Місцеве самоврядування, травень, 2018/№ 5

  • Списання об’єктів права комунальної власності: приймаємо Порядок Відповідно до визначення, даного на сторінці електронної економічної енциклопедії1, списанням є віднесення товарних цінностей або грошових коштів підприємства, фірми до збитків з вилученням їх із балансу, зняття з балансового обліку; списанню підлягають повністю зношені засоби виробництва і безнадійні борги; списання здійснюється спеціально призначеними комісіями. Ось саме про порядок здійснення списання майна комунальної власності й піде мова в цій статті.
  • Службове житло: від А до Я Сьогодні як ніколи стала актуальною тема про службове житло. У статті будемо розглядати здебільшого службове житло, яке належить до комунальної власності. Приводом для написання статті стали наступні запитання від читачів, які ми вирішили об’єднати в одну статтю з такою тематикою:
    1. Які приміщення можуть бути віднесені до службових, якщо чинним законодавством це питання не врегульовано?
    2. Чи необхідно ОМС приймати Положення про службове житло, що належить до комунальної власності, та що має бути передбачено у такому документі?
    3. Чи може ОМС придбати службове житло?
    4. Чи треба у договорі найму (оренди) службового житла передбачати орендну плату у розмірі 1 грн. за службове житло? Чи вважається орендою надання службового житла з огляду на назву договору?
  • Щодо застосування кодів економічної класифікації видатків бюджету при сплаті орендної плати за земельні ділянки комунальної власності Витяг із листа ДКС від 06.04.2018 № 16-08/367-5806
  • Шукаємо власника дороги: а чи є документи? Приводом для написання статті стало наступне запитання читача: «Просимо допомогти в ситуації, що склалась навколо взяття на баланс доріг комунального значення (ґрунтові, асфальтовані), які знаходяться в межах села населеного пункту. В населеному пункті, який знаходиться на території сільської ради, основну господарську діяльність здійснюють приватне підприємство «В» та ПСП, якими керує одна й та сама особа, і вона стверджує, що ці дороги перебувають на балансах її підприємств. Але підтверджуючих документів цього факту така особа сільській раді не надає. Сільською радою було зроблено запит до Служби автомобільних доріг, «Облавтодору», районної державної адміністрації, які надали відповіді. З них випливає, що дороги, які знаходяться на території сільської ради, в них на балансі не перебувають. Іншої інформації сільська рада не має.
    Після цього сільською радою було прийнято рішення про визнання доріг в населеному пункту безхазяйними відповідно до ст. 335 Цивільного кодексу України1, але державна реєстраційна служба відмовила в реєстрації цих доріг через відсутність адреси та кадастрових номерів земельних ділянок, на яких розташовані дороги. Тому рішення сільської ради «Про визнання безхазяйним нерухомого майна (дороги) в населених пунктах сільської ради» виконати неможливо. З цієї причини позачерговою сесією сільської ради дане рішення було відмінено. Постійною комісією сільської ради було запропоновано наступне: відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 26, п. 1, 2 та 5 ст. 60 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»2, п. 2 та 3 ст. 122 Земельного кодексу України, розд. 3 ст.16 та ст.18 Закону України від 08.09.2005 № 2862-IV «Про автомобільні дороги»3 взяти нерухоме майно (дороги в населених пунктах) на баланс сільської ради як об’єкти комунальної власності.
    Чи правильно це? Як правильно згідно із нормами діючого законодавства вирішити це питання та взяти на баланс дані дороги?». Запитання, що надійшло до редакції, є складним, але спробуємо розставити усі крапки над «і» та знайти на нього відповідь.
  • Субвенція на палаци спорту: щоб отримати — враховуємо Порядок Відповідно до ч. 2 ст. 97 Бюджетного кодексу України Уряд своєю постановою від 28.03.2018 № 220 затвердив Порядок та умови надання у 2018 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво/реконструкцію палаців спорту1. Зазначений документ набрав чинності з дня опублікування2, тобто з 04.04.2018. Про особливості надання субвенції на будівництво/реконструкцію палаців спорту3 місцевим бюджетам ми й нагадаємо.
  • Актуальне запитання. Про надання свердловини в оренду Наша сільська рада планує надати суб’єкту господарювання в оренду свердловину, з якої задовольняються потреби села у питній воді. Хто у такому разі має сплачувати рентну плату за спеціальне використання води: рада чи орендар?
  • Актуальне запитання. Про адміністративний збір за реєстрацію місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання До нашої ради звернулись представники Центру надання адміністративних послуг із запитанням про адміністративний збір за реєстрацію місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання. Плутанина полягає у тому, що у багатьох Центрах надання адміністративних послуг в інформаційних картках, які розміщені на їх офіційних сайтах, зазначена різна інформація щодо розрахунку адміністративного збору за реєстрацію місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання. В одних інформаційних картках у розрахунку зазначеного збору прописано прожитковий мінімум: наприклад, 0,0085 прожиткового мінімуму. В інших — 0,0085 мінімальної заробітної плати. Як правильно та чи змінюється ця сума у 2018 році відповідно до Закону України від 06.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України»?
  • Стратегія — основа становлення та розвитку ОТГ Найважливішим аспектом становлення та розвитку об’єднаної територіальної громади є питання створення її майбутнього із рівним доступом до послуг, високою якістю життя та комфортними і безпечними умовами проживання. Саме тому останнім часом все активніше обговорюється необхідність здійснення стратегічного планування на рівні громади. Чи дійсно стратегії громад настільки важливі і сприяють сталому розвитку громад? Спробуємо розібратися у цих питаннях.
  • Положення про порядок роботи зі зверненнями громадян Зазначимо, що на сторінках нашого видання ми вже неодноразово піднімали тему звернення громадян. Вона залишається актуальною, адже в першу чергу ОМС працюють на задоволення інтересів громадян. Як правило, ОМС затверджують локальні документи, які визначають процедурні моменти роботи зі зверненнями громадян. Проаналізувавши деякі з них, приходимо до висновку, що вони не містять повної регламентації вимог законодавства щодо звернень громадян. Так, одні ОМС визначають організацію роботи із письмовими зверненнями громадян, інші — організацію роботи із усними зверненнями, а треті взагалі порядок роботи відділу по роботі зі зверненнями громадян. Ураховуючи це, ми вирішили узагальнити вже існуючи напрацювання рад, синхронізувати їх з діючим законодавством та запропонувати вам для використання у роботі зі зверненнями громадян. Дивіться, що в нас із цього вийшло...
  • Доступ до інформації про працівників комунального підприємства Тема доступу до інформації нами висвітлювалась вже неодноразово, разом із тим ваші звернення до нашої редакції та аналіз судової практики показують, що вказана тема є актуальною та потребує додаткових роз’яснень на конкретних прикладах. Далі йтиметься про можливість розголошення персональних даних працівників комунальних підприємств.
  • Вирішення житлових питань із застосуванням практики Європейського суду Ні для кого не секрет, що чинне житлове законодавство давно застаріло та не відповідає наявним суспільним відносинам, не задовольняє потреби сучасності, внаслідок чого одним із ефективних способів захисту стає саме судовий, який і має вирішити прогалини нормотворчості. Новостворений Верховний Суд вражає своєю прогресивністю та проєвропейською позицією у вирішенні тих чи інших питань. Не винятком стало рішення у справі про право користування соціальним житлом, скасування статусу «соціальне житло» та видачі ордеру на спірне житло іншій родині. Давайте знайомитись із цим рішенням.
  • Надання містобудівних умов у разі відсутності у забудовника права на землю Норми законодавства повинні дотримуватися. Якщо є певні вимоги щодо переліку документів, їх форми тощо, не можна їх ігнорувати. І навіть якщо сьогодні порушення не були виявлені, ніхто не гарантує, що про них не стане відомо пізніше. У цьому матеріалі ми пропонуємо ознайомитися з однією судовою справою, предметом розгляду якої стала видача містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки. Отже, знайомтеся.
  • Кадрові дії ОМС: працівниця вступила на військову службу Питання додержання законодавства про працю щодо працівників, прийнятих на військову службу в особливий період, є доволі актуальним. У цій статті ми розповімо про те, як правильно вчинити кадровій службі, якщо працівниця ОМС вирішила проходити військову службу в Збройних Силах України за контрактом, та оформити необхідні документи.
  • Секретар ради: обрання на посаду та перебування на службі Порядок обрання на посаду та припинення повноважень секретаря ради передбачений Законом України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»1 та Законом України від 07.06.2001 № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування»2. Але процедура оформлення трудових відносин із секретарем має свої особливості і в законодавстві чітко не прописана. Розглянемо, які кадрові документи пов’язані із трудовою діяльністю секретаря і яким чином повинен їх оформити ОМС.
  • Актуальне запитання. Про трудову книжку працівника, який звільняється Працівник селищної ради звільнився за власним бажанням. У день звільнення з ним був проведений остаточний розрахунок та внесений до трудової книжки запис про звільнення. Але в день звільнення працівник не забрав свою трудову книжку. Що у такому випадку треба робити роботодавцеві?
  • Щодо застосування окремих положень законодавства з питань служби в органах місцевого самоврядування Витяг із листа Мінрегіону від 01.11.2017 № 8/13-467-17
  • Премія голові ради: як виплачувати? Приводом для написання статті стало наступне запитання читача, що надійшло на електронну пошту редакції: «Рішення про преміювання сільського голови приймалось на сесії сільської ради. У нас є Положення про преміювання. У зв’язку з цим виникли запитання про те, чи потрібно сільському голові видавати розпорядження про місячну премію або про премію до свят на себе? Чи обов’язково ОМС приймати положення про преміювання?». Отже, давайте спробуємо знайти правильні відповіді.
  • Складові успішного проекту Цим матеріалом ми продовжуємо цикл статей, присвячених проектному менеджменту та написанню заявок на грантові конкурси. У цій статті ми приділятимемо увагу першим етапам створення проекту — вступній частині з описом вашої організації як потенційного отримувача гранту та пошуку і дослідженню проблеми, яку покликаний вирішити ваш проект.
  • Як уберегти культурну спадщину та заощадити бюджет Минулий квітень може впевнено увійти в історію Харківщини та всієї України в культурному плані, причому як з позитивної сторони, так і в питанні певного розчарування та втрати.
  • Конкурс «Місцеве самоврядування — це ми!» У цьому випуску в циклі «Очима дитини» буде досить незвичний твір. До цього твори були сповнені оптимізмом та рішучістю молодих людей змінювати світ навколо себе. А сьогодні ми відкриємо чаяння та проблеми маленької жительки Калинівки — села у Балаклійському районі Харківської області.
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить