18.11.2019

Актуальне запитання. Про вимоги щодо організації та проведення моніторингових візитів з питань дотримання соціальних та економічних прав людини і громадянина

Яким документом наразі затверджені вимоги щодо організації та проведення моніторингових візитів з питань дотримання соціальних та економічних прав людини і громадянина органами місцевого самоврядування? На підставі якого документа можуть проводитись моніторингові візити?

Відповідно до статей 1, 13 Закону України від 23.12.1997 № 776/97-ВР «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини» з метою здійснення парламентського контролю за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина, соціальних та економічних прав прийнято Регламент організації та проведення моніторингових візитів з питань дотримання соціальних та економічних прав людини і громадянина органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності (далі — Регламент). Документ затверджено наказом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини від 11.09.2019 № 87.15/19. Регламент забезпечує впровадження єдиних підходів до здійснення моніторингових візитів та уніфікації дій осіб, які беруть у них участь, а також підготовки звітів і актів реагування за їх результатами.

Нагадуємо, що об’єктом моніторингового візиту є не лише ОМС усіх рівнів, але й центральні та територіальні органи державної виконавчої влади, органи соціального захисту населення, Пенсійного фонду України та його територіальні органи, заклади охорони здоров’я та/або заклади освіти, культури усіх форм власності. Моніторинговий візит проводять на підставі доручення Уповноваженого. Саме про це йдеться у п. 1.4 розділу I Загальних положень Регламенту.

Додамо, що види моніторингових візитів визначені Регламентом (поділяються на планові, повторні, позапланові, цільові).