16.09.2019

Щодо присвоєння чергового рангу

Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1

1 Можна ознайомитись за посиланням: https://www.auc.org.ua/faq

Визначаючи правові підстави присвоєння чергового рангу посадовій особі органу місцевого самоврядування, насамперед необхідно керуватись загальними принципами служби, зазначеними в статті 4 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (далі — Закон № 2493-III). Серед основоположних принципів — це верховенство права, демократизму і законності; гуманізм і соціальна справедливість; пріоритет прав та свобод людини і громадянина; правова і соціальна захищеність посадових осіб місцевого самоврядування; самостійність кадрової політики в територіальній громаді.

Частиною 7 статті 15 Закону № 2493-III встановлений виключний перелік умов, невідповідність яким може бути підставою для затримки присвоєння чергового рангу — це успішне відпрацювання на займаній посаді протягом періоду, який не менший за 2 роки.

Отже, якщо протягом 2 років і більше обіймання посади особа не мала дисциплінарних стягнень за невиконання посадових обов’язків, пройшла успішну атестацію, має заохочення за сумлінне виконання обов’язків, то законні підстави не присвоювати черговий ранг відсутні.

Щодо наявного кримінального провадження, то відповідно до тієї ж частини 7 статті 15 Закону № 2493-III та статті 62 Конституції України, відповідно до якої «Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду», наявність такого провадження не означає винуватість особи у вчиненні злочину.

Оскільки інші додаткові умови для присвоєння чергового рангу аніж ті, які зазначені в частині 7 статті 15 Закону № 2493-III, законодавством не передбачені, їх дотримання є підставою для призначення чергового рангу посадовій особі місцевого самоврядування.