Місцеве самоврядування, вересень, 2019/№ 9

  • Закон про соціальні послуги: як має бути? Закон України від 17.01.2019 № 2671-VIII «Про соціальні послуги»1 став однією з головних подій 2019 року. І хоча він вступає в дію лише з 01.01.2020, тематика надання соціальних послуг не втрачає своєї актуальності. Документ визначає основні організаційні та правові засади надання соціальних послуг, спрямованих на профілактику складних життєвих обставин, подолання або мінімізацію їх негативних наслідків, особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах. Прийняття такого нормативно-правового акта дозволить регулювати надання соціальних послуг соціально вразливим групам населення, що є надважливою функцією не лише держави, але й ОМС. Про те, що принесе у наше життя цей закон, і будемо говорити.
  •   Про надання роз’яснень Лист Мінфіну від 06.08.2019 № 05210-02-10/20051
  •   Актуальне запитання. Про неподання Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації Ми — молодіжна організація, яка є неприбутковою. Цього року з певних обставин ми не подали до податкового органу податковий звіт про використання коштів неприбуткової організації. Але наразі виникла необхідність продовжити роботу молодіжної організації. Окрім цього є нюанс: місце реєстрації організації знаходиться в одному місці, а діяльність ми хочемо розпочати в іншому. Чи можна так робити та чи застосовується до нас штраф за неподання цього Звіту?
  •   Право на зміну структури виконавчих органів ради Зміна структури виконавчих органів ради — процес постійний. Власник самостійно вирішує, які органи доцільно утримувати, а які ні. Якщо подальше існування конкретного органу є недоцільним — приймається рішення про ліквідацію чи реорганізацію. Чи можуть працівники органів, що реорганізуються чи ліквідуються, оскаржувати такі рішення? Чи може суд втручатися у підстави для прийняття такого рішення власником та ставити під сумнів питання доцільності?
  •   Конкурс з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів не відбувся: дії ОМС До нашої редакції звернулися з таким запитанням: як з точки зору діючого законодавства діяти ОТГ у тому разі, якщо проведений конкурс з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту визнано таким, що не відбувся.
  •   Проведення засідання виконкому в разі відсутності голови ОМС Трапляються випадки, коли голова ОМС з різних причин не може виконувати свої обов’язки, в тому числі проводити засідання виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради. Тоди виникають запитання: чи може засідання виконавчого комітету на період відсутності голови відповідної ради вести та відповідно підписувати рішення секретар відповідної ради? Хто саме, згідно з нормами чинного законодавства, повинен виконувати означені повноваження? Відповіді шукайте у нашому матеріалі.
  •   Положення про оренду землі (заключна частина) Цикл статей, присвячених процедурам прийняття регуляторного акта на прикладі «Положення про оренду землі», добігає кінця. У цьому номері ми ознайомимо вас із фінальною стадією прийняття будь-якого регуляторного акта, а також із процедурами відстеження результативності регуляторних актів.
  •   Зняття з реєстрації місця проживання військовослужбовця Надаємо відповідь на запитання одного з наших читачів стосовно законності зняття з реєстрації місця проживання особи, яка є військовослужбовцем, без її відома, за заявою нового власника будинку.
  •   Про створення Мистецької школи Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Щодо правомірності ведення відеозйомки та оприлюднення відеоматеріалів. Щодо правомірності відмови в прийомі у неприйомні дні Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Актуальне запитання. Про затвердження Розпорядження про виділення коштів загального фонду місцевих бюджетів Згідно з Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.08.2012 № 938, а саме у відповідності до п. 7.1, Розпорядження про виділення коштів загального фонду місцевих бюджетів затверджується головою місцевого органу виконавчої влади (органу місцевого самоврядування) або, за його дорученням, одним із його заступників (керівником фінансового органу). У зв’язку із зазначеним виникло питання, чи може Розпорядження про виділення коштів загального фонду місцевих бюджетів затверджуватись директором департаменту фінансів виконкому міської ради?
  •   Говорить АМУ: Увага! На офіційному сайті Асоціації міст України1 зазначена цікава інформація, на яку треба звернути увагу ОМС. Знайти її можна за посиланням www.auc.org.ua/novyna/amu-minfi n-bere-na-sebe-politychnu-vidpovidalnist-za-zakryttya-shkil-ta-skorochennya.
  •   Повноваження НАЗК та Нацполіції щодо складання адмінпротоколів Хочемо одразу зазначити, що на сторінках нашого видання ми вже торкались теми розподілу повноважень між НАЗК та Нацполіцією в межах складання адміністративних протоколів за одні й ті ж правопорушення, пов’язані з корупцію. Як показує практика, слід ще раз проаналізувати цю тему. Так, неодноразово досліджуючи матеріали про адміністративні правопорушення, можна натрапити на інформацію, в якій вказується на необхідність надання документів в рамках проведення перевірки, і ці документи, відповідно, в матеріалах відсутні. Тому дуже важливо звертати увагу на той факт, що стало підставою для складення протоколу, яким чином та ким було виявлено недотримання антикорупційного законодавства.
  •   Регуляторний акт ОМС: встановлення тарифів на транспортні послуги У цій статті ми розглянемо діяльність ОМС у частині прийняття регуляторного акта. Приводом до написання матеріалу стало рішення Верховного Суду України1. Так, ВС розглянув у касаційному порядку адміністративну справу за позовом до міської ради в особі виконавчого комітету про скасування рішення щодо тарифу на послугу з перевезення пасажирів міським електротранспортом. «Розберемо» відповідну судову справу починаючи з рішення суду першої інстанції. Разом із тим проаналізуємо положення законодавства про регуляторний акт, які дії слід здійснити перед його прийняттям та порядок його прийняття.
  •   Виконуємо рішення про поновлення на роботі Попри те, що темі поновлення працівника на роботі на підставі рішення суду було присвячено чимало статей, у ОМС виникає велика кількість запитань щодо поновлення на роботі посадових осіб ОМС, відповіді на які не містить Кодекс законів про працю України1. Наприклад, що розуміти під негайним виконанням рішення суду, яким саме чином необхідно здійснювати поновлення, як поновити працівника, якщо структурного підрозділу, де він працював, більше не існує. Відповіді на ці та інші запитання ви знайдете у нашій статті.
  •   Ефективне використання робочого часу на підприємствах, в установах та організаціях Протягом усього нашого життя, коли людина перебуває в працездатному віці, більшість часу ми приділяємо своїй роботі, мотивуючи себе підкоренням нових цілей та особистим збагаченням. Кожен день управлінці та керівники в різних галузях праці стикаються з проблемами ефективного та раціонального використання робочого часу їх підлеглими. Натомість у відповідних працівників у різних сферах праці вагомим критерієм особистого успіху є перевага приватного часу над робочим. Спробуємо з’ясувати, що потрібно для ефективного використання робочого часу працівників, а також сформувати можливі шляхи скорочення його втрат для досягнення значних результатів підприємствами, установами та організаціями.
  •   Про відпустки за минулі роки Роз’яснення надає головний державний інспектор відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці в Кіровоградській області Інна Кривенко1
  •   Чи може начальник відділу освіти ОТГ бути не посадовою особою місцевого самоврядування? Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Про трудові відносини з директором школи у разі приєднання сільської ради Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Щодо посади заступника голови районної ради з питань діяльності виконавчих органів Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Щодо тривалості відпустки інструктора з фізкультури Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Щодо присвоєння чергового рангу Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Актуальне запитання. Про випробувальний термін для головного спеціаліста в ОМС, якщо він є переможцем конкурсного відбору Який випробувальний термін установлюють головному спеціалісту в ОМС, якщо він переможець конкурсного відбору? Чи повинні доплачувати за ранг, присвоєний на посаді держслужбовця?
  •   Актуальне запитання. Про норми тривалості робочого часу на 2020 рік Підкажіть, які норми тривалості робочого часу встановлені на 2020 рік?
  •   Щодо встановлення оплати праці керівнику та працівникам закладу КНП Консультація Асоціації міст України1
  •   Щодо виплати грошової винагороди за вислугу років Консультація Аналітичного центру Асоціації міст України1
  •   Електронні послуги в Україні: новації та перспективи 29 липня 2019 року Президент України підписав Указ № 558/2019 «Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних та юридичних осіб до електронних послуг». Поки що цей документ більшою мірою носить декларативний характер, адже не має відповідної нормативної правозастосовної бази або ж відповідна база вже прийнята раніше і продовжує вже розпочаті реформи у секторі. Та в будь-якому випадку пропонуємо розглянути зміни, що передбачаються в системі надання послуг населенню за рахунок впровадження нововведень. Крім іншого, давайте спробуємо разом спрогнозувати, які подальші кроки має здійснити виконавча влада для реалізації Указу.
  •   Діджиталізація села: міф чи реальність? Можливість мати високошвидкісний Інтернет у кожному смартфоні змінила життя людей. Працювати та робити побутові справи стає набагато простіше. Але ці зміни більшою мірою відчуваються у великих містах, де кожен може працювати віддалено, сидячи у парку, або замовити піцу на вечерю. Чи можливо створити умови для українських сіл, щоб вони відчули ці зміни? Розглянемо, як працюють програми діджиталізації малих населених пунктів, на прикладах двох кардинально відмінних за рівнем розвитку країн — Індії та Німеччини.
  •   «Азимут культурного розвитку» На сторінках нашого видання ми продовжуємо наголошувати на важливості розвитку культури саме органами місцевого самоврядування та комунальними підприємствами, установами та організаціями. Цього разу ми ознайомимо вас із першою фазою проекту «Азимут культурного розвитку», що реалізується фахівцями Харківського історичного музею імені М. Ф. Сумцова за підтримки Українського культурного фонду та за співфінансування Харківської обласної ради.
?

За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить