02.07.2007

Бюджетний облік. Виявлення особистих речей працівника при інвентаризації

Стаття

Виявлення особистих речей працівника при інвентаризації

 

Керівник бюджетної організації за власні кошти придбав шкіряне крісло для особистого користування. У ході проведення інвентаризації це крісло було віднесено до складу надлишків. За словами керівника, вартість крісла становить 1150 грн. Як надалі слід обліковувати такий об’єкт?

 

Порядок проведення інвентаризації в бюджетних організаціях визначає

Інструкція з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статтей балансу бюджетних установ, затверджена наказом Головного управління казначейства України та Міністерства фінансів України від 30.10.98 р. № 90 (далі — Інструкція № 90). Відповідно до норм Інструкції № 90 при виявленні об’єкта основних засобів, що не перебуває на обліку, інвентаризаційна комісія зобов’язана включити такий об’єкт та його технічні характеристики до інвентаризаційного опису. Для цього інвентаризаційна комісія проводить оцінку та визначає знос такого об’єкта. Визначення вартості об’єкта основних засобів та його зносу оформляється відповідними актами. При цьому оцінка об’єкта основних засобів має проводитися за справедливою вартістю, а знос — виходячи з дійсного технічного стану.

Дані про виявлений об’єкт основних засобів повинні знайти відображення в порівняльній відомості результатів інвентаризації основних засобів.

Пунктом 17.1 Інструкції № 90

передбачено оприбуткування та зарахування на збільшення доходів за спеціальним фондом надлишків основних засобів, цінних паперів, грошових коштів та інших матеріальних цінностей, виявлених за підсумками проведення інвентаризації. При цьому виявлення надлишків бажано підтвердити пояснювальною запискою особи, у користуванні якої перебував виявлений об’єкт.

Збільшення доходів за спеціальним фондом у результаті виявлення інвентаризаційних надлишків необхідно

підтвердити довідкою про надходження в натуральній формі. Довідка подається бюджетною організацією до органів Державного казначейства одночасно зі звітністю.

Приклад.

Під час проведення інвентаризації було виявлено невраховане шкіряне крісло. Згідно з оцінкою інвентаризаційної комісії вартість крісла склала 1150 грн., знос — 230 грн.

Бухгалтерський облік операцій згідно з рекомендаціями Державного казначейства України наведемо в таблиці.

 


з/п

Зміст господарської операції

Кореспондуючі
рахунки

Сума,
грн.

дебет

кредит

1

Оприбутковано шкіряне крісло, виявлене за підсумками інвентаризації як надлишок

323

711

1150

364

323

1150

106

364

1150

2

Одночасно провадиться запис

811

401

1150

3

Нараховано знос

401

131

230

 

Звертаємо увагу: працівник бюджетної організації, який придбав матеріальні цінності за свої кошти для власного користування, може укласти з організацією

договір відповідального зберігання*. На підставі такого договору придбані матеріальні цінності перебуватимуть у тимчасовому розпорядженні організації. Їх облік вестиметься на позабалансовому рахунку 02 «Активи на відповідальному зберіганні». На це вказує Держказначейство України в листі від 26.04.2007 р. № 3.4-10/1084 (див. с. 23 цього номера). Проте такий варіант вирішення ситуації можливий у випадку, якщо договір відповідального зберігання укладено відразу ж після придбання матеріальних цінностей, тобто до проведення інвентаризації.

* Про проведення інвентаризації ТМЦ, які належать бюджетній установі, але перебувають на відповідальному зберіганні в іншій організації, див. матеріал у газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2006, № 53, с. 43. —

Прим. ред.