06.09.2007

Облік основних фондів. Установлення комплексу охоронної сигналізації

Відповідь на запитання

Установлення комплексу охоронної сигналізації

 

Чотири роки тому в будівлі нашої установи встановлено сигналізацію. Видатки на встановлення сигналізації проведено за КЕКВ 1139 і відразу ж віднесено на фактичні видатки установи. Чи необхідно прибуткувати в бухобліку комплекс сигналізації?

(м. Харків)

 

Монтаж та встановлення охоронної сигналізації проводиться згідно з

Роз’ясненнями за КЕКВ 1139 «Оплата інших послуг та інших видатків».

Згідно з

абз. 4 п.п. 2.4 Інструкції № 64 комплекс охоронно-пожежної сигналізації може обліковуватися як окремий інвентарний об’єкт основних засобів.

Поняття «об’єкт основних засобів» визначено

абз. 2 п.п. 2.4 Інструкції № 64 як закінчений пристрій з усіма пристосуваннями до нього, конструктивно відокремлений предмет, призначений для виконання певних самостійних функцій; окремий комплекс конструктивно з’єднаних предметів одного або різного призначення, які мають для їх обслуговування загальні пристосування, пристрої, керування та єдиний фундамент, унаслідок чого кожний предмет може виконувати свої функції, а комплекс — певну роботу тільки у складі комплексу, а не самостійно. Крім того, якщо об’єкт складається з частин, що мають різний строк експлуатації, то кожна з цих частин може визначатися в бухгалтерському обліку як окремий об’єкт основних засобів.

Водночас

слід ураховувати, що роботи при встановленні охоронної сигналізації, а також видаткові матеріали (кабельні лотки, монтажні панелі, розетки, коректори тощо), які використано при проведенні таких робіт, не збільшують вартість необоротних активів, а на підставі виправдувальних документів (договорів на виконані роботи, актів виконаних робіт) списуються на фактичні видатки.

Свою позицію з аналогічного приводу висловило Держказначейство в

листі від 15.10.2002 р. № 07-06/1800-8809, де зазначено, що важливо визначитися з категорією обладнання: активне воно або пасивне.

Так,

пасивне обладнання (кабелі та з’єднання, розетки, кріплення, монтажні короби) є частиною наданих послуг. Активне обладнання — за його наявності в комплексі охоронної сигналізації (це можуть бути датчики, пульти сигналізації), яке може існувати самостійно, дійсно слід узяти на облік. Ураховувати активне обладнання слід:

— при вартості без ПДВ понад 1000 грн. за одиницю та очікуваному строку використання понад один рік — як основні засоби (субрахунок 106);

— при вартості менше 1000 грн. за одиницю та очікуваному строку використання понад один рік — як малоцінні необоротні матеріальні активи (субрахунок 113);

— при вартості без ПДВ менше 1000 грн. за одиницю та очікуваному строку використання менше одного року — як малоцінні і швидкозношувані предмети (субрахунок 221).

Якщо на сьогодні у вашій установі повноцінно працює охоронна сигналізація, вам самим необхідно визначити, що віднести до активного обладнання, та оцінити його за вартістю аналогічних зразків з урахуванням зношеності.

Слід пам’ятати, що питання організації бухгалтерського обліку відповідно до

п. 2 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» від 11.05.2000 р. № 1707-ІІІ є компетенцією його власника, і подібні аспекти має бути застережено в наказі про облікову політику установи.

Тетяна Іванова,
перший заступник начальника управління Державного казначейства в Харківській області

Наталія Севостьянова,
 заступник начальника — головний бухгалтер управління Державного казначейства в Харківській області