17.09.2009

Пошта редакції. Якщо товари придбано в мережі магазинів «МЕТРО»

Відповідь на запитання

Якщо товари придбано в мережі магазинів «МЕТРО»

 

Чи поширюється Закон № 1023 на покупки, здійснені в мережі магазинів «Метро», відкритих тільки для бізнес-покупців (тобто юридичних осіб і фізичних осіб — приватних підприємців)?

(м. Донецьк)

 

Перш за все нагадаємо, що

споживачем у розумінні Закону № 1023 може бути тільки фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника (п. 22 ст. 1 Закону № 1023). А от юридичні особи та фізособи, які придбавають товари для використання в підприємницькій діяльності або при виконанні обов’язків найманого працівника, споживачами не вважаються. Тому дія Закону № 1023 на них не поширюється.

Покупка товарів у магазинах «МЕТРО» здійснюється тільки від імені бізнес-клієнтів (тобто юридичних осіб або фізосіб-підприємців). Цей факт відображено в первинних документах (кожен покупець отримує фіскальний касовий чек і податкову накладну, в яких він фігурує як суб’єкт господарювання). А отже,

норми Закону № 1023 не застосовуються щодо покупок, здійснених у мережі магазинів «Метро».

У разі виявлення недоліку товару, придбаного в такому магазині, необхідно керуватися

ст. 678 ЦКУ, що за аналогією зі ст. 8 Закону № 1023 надає покупцю право вимагати від продавця на власний вибір:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безвідплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

А в разі істотного порушення вимог щодо якості товару покупець має право на власний вибір: вимагати повернення грошей, сплачених за товар, або заміни товару.

 

Марина Ковенко, економіст-аналітик