06.11.2014

Доплата «багатоверстатнику»

Директор іде у відпустку без збереження заробітної плати. На період такої відпустки його обов’язки виконуватиме головний бухгалтер. Чи потрібно нараховувати і виплачувати головному бухгалтеру доплату за виконання обов’язків тимчасово відсутнього директора?

Під виконанням обов’язків тимчасово відсутнього працівника розуміють виконання працівником за його згодою протягом установленої законодавством тривалості робочого дня разом з основною роботою, передбаченою трудовим договором працівника, обов’язків іншого, тимчасово відсутнього працівника (ст. 105 КЗпП).

Таким працівникам-«багатоверстатникам» на підставі ст. 105 КЗпП здійснюється доплата. У якому розмірі? Відповідь на це запитання слід шукати в колективному договорі, укладеному на вашому підприємстві, генеральній та галузевих угодах. Так, у додатку 3 до Генеральної угоди про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні на 2010 - 2012 роки від 09.11.2010 р.* встановлено:

за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника здійснюється доплата в розмірі до 100 % тарифної ставки (окладу) відсутнього працівника

* Діє до прийняття нової Генеральної угоди.

Водночас таку доплату взагалі не встановлюють керівникам бюджетних установ, їх заступникам, керівникам структурних підрозділів цих установ (у тому числі й головним бухгалтерам), їх заступникам. Підстава — постанова КМУ від 30.08.2002 р. № 1298.

При вирішенні питання щодо проведення доплати «за того парня» також має значення, чи передбачено посадовою (робочою) інструкцією головного бухгалтера, що він має виконувати обов’язки директора, коли той тимчасово відсутній. І якщо такий пункт у посадовій інструкції є, доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника не виплачується (див. консультацію фахівців Мінпраці в газеті «Праця і зарплата», 2009, № 39, с. 10).