13.08.2015

ФОП на ЗС купує РРО: що з витратами

ФОП на загальній системі планує зайнятися готівковими розрахунками і змушений придбати РРО. Чи зможе він урахувати витрати на купівлю РРО та інші супутні установці РРО витрати?

ФОП загальносистемники дуже зацікавлені в тому, щоб усе витрачене на підприємницьку діяльність максимально врахувалося у складі витрат, тим самим зменшивши суму ПДФО. Витрати на купівлю та утримання РРО досить істотні і явно пов’язані з підприємницькою діяльністю. Але чи можна ФОП урахувати їх у складі своїх витрат?

Витрати на придбання РРО. Склад витрат ФОП на ЗС, які беруть участь при розрахунку чистого доходу, перелічено в п. 177.4 ПКУ. У них ви знайдете вартість товарів, матеріалів. Але РРО для нас не є ні тим, ні іншим.

А ось вартість майна, придбаного для здійснення госпдіяльності: нерухомість, обладнання, автомобілі, комп’ютерні програми тощо (простіше кажучи — амортизація) до витрат точно не потрапить. Витрати на придбання РРО якраз з їх числа. Отже, на жаль, загальносистемник ніяк не зможе врахувати їх у складі своїх витрат. Що вважаємо, украй несправедливо. Але, на жаль, тут уже нічого не поробиш.

Але якщо ФОП на ЗС є платником ПДВ, то жодних перешкод відобразити податковий кредит з ПДВ при купівлі РРО немає.

Витрати на ремонт і техобслуговування РРО. Без витрат на технічне обслуговування РРО взагалі не можна обійтися. Та й ремонт при нагоді може знадобитися. На щастя, п.п. 177.4.4 ПКУ дозволяє відносити на витрати витрати на ремонт і технічне обслуговування майна, що використовується в господарській діяльності.

Зверніть увагу: раніше податківці категорично забороняли ФОП відображати витрати на ремонт, оскільки вони були прив’язані до бухгалтерської амортизації та балансової вартості основних засобів. З 01.01.2015 р. цього зв’язку більше немає. Тепер витрати на ремонт будь-якого майна (будівлі, автомобіля, обладнання тощо, — як власного, так і орендованого) можна в повній сумі уключати до витрат.

Витрати на Інтернет, зв’язок. Такі витрати також прямо зазначені в п.п. 177.4.4 ПКУ, а отже, перешкод для віднесення їх до складу витрат немає жодних.

POS-термінал: облік послуг еквайра. При використанні РРО, як правило, необхідно застосовувати і POS-термінали. Для того щоб обзавестися останнім і забезпечити його роботу, доведеться залучати еквайра (банк), з яким укладається відповідний договір. Згідно з його умовами, еквайр, як правило, зобов’язується:

—забезпечити вас POS-терміналом та інструкціями по роботі з банківськими платіжними картками;

— навчити ваших працівників правилам роботи з ПТ тощо.

У свою чергу ФОП повинен сплатити еквайру винагороду за послуги. Підпункт 177.4.4 ПКУ дозволяє відносити на витрати оплату розрахунково-касових послуг банків, отже, і в цьому випадку у ФОП з витратами проблем не буде.