16.07.2015

РРО зареєстрований — отже під контролем податківців

Підприємець-єдиноподатник групи 3 придбав РРО і зареєстрував його в податковій 19.06.2015 р. Тепер виявилось, що його застосування з 01.07.2015 р. не обов’язкове (дохід менше 1 млн. грн.). Чи в разі порушення роботи «необов’язкового» РРО накладатимуться штрафні санкції? Чи можна зняти його з реєстрації?

використання РРО

Цілком правильно, прийнятий у Раді 01.07.2015 р. підсумковий Закон (законопроект № 1088), що стосується змін у частині РРО, звільняє від РРО підприємців-єдиноподатників груп 2 і 3 з доходом, що не перевищує 1 млн. грн.

Але якщо РРО у вас уже зареєстрований у податковій, то правильність проведення розрахунків з покупцями контролюватимете не тільки ви, а й податківці.

На їх думку (див. лист від 31.03.2004 р. № 5534/7/23-2117), якщо платник, який має право не застосовувати РРО, але за власним бажанням його зареєстрував, то розрахункові операції він має реєструвати зазначеним засобом контролю при продажу всіх товарів, наявних у реалізації. Тобто, якщо під час перевірки будуть установлені порушення порядку застосування такого РРО, до платника застосовуватимуться відповідні штрафні санкції.

Але вам з РРО, зареєстрованим до 30.06.2015 р., перевірок, пов’язаних з використанням РРО, не варто боятися аж до 01.01.2017 р. Ви від них звільняєтеся ( п. 28 підрозд. 10 розд. XX ПКУ). Але після цієї дати вас можуть оштрафувати за порушення, допущені у 2015 — 2016 рр.

Щоб зайвий раз не піддавати себе небезпеці бути перевіреним і покараним, ви можете зняти «необов’язковий» РРО з реєстрації. Але зробити це можна тільки після того, як Закон, що звільняє вас від РРО, набуде чинності. Причому далі, для зручності та спрощення ведення готівкових розрахунків можете використовувати його в нефіскальному режимі роботи. Податківці не проти (див. підкатегорію 109.03 БЗ).

Майте на увазі! Обов’язок ведення книги обліку доходів (витрат) при використанні нефіскального РРО зберігається.