11.02.2016

ПСП для працівника, що хворів (був у відпустці)

Яким чином здійснюється перерахунок сум доходів та сум наданих податкових пільг найманим працівникам, в тому числі за час перебування на лікарняному або у відпустці?

Порядок проведення перерахунку сум доходів та наданих податкових соціальних пільг встановлений п. 169.4 розд. IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі — ПКУ).

Відповідно до п.п. 169.4.1 ПКУ якщо платник податку отримує доходи у вигляді заробітної плати за період її збереження згідно із законодавством, у тому числі за час відпустки або перебування платника податку на лікарняному, то з метою визначення граничної суми доходу, що дає право на отримання податкової соціальної пільги, та в інших випадках їх оподаткування такі доходи (їх частина) відносяться до відповідних податкових періодів їх нарахування.

Перерахунок полягає в уточненні виплачуваних протягом року місячних доходів з урахуванням сум, які були нараховані безпосередньо за відповідні звітні місяці (відпускні, лікарняні тощо). Уточнені місячні оподатковувані доходи розраховуються кожний окремо як об’єкти оподаткування.

Згідно з п.п. 169.4.4 ПКУ якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого податку, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу — за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.